Усі старі розширення для Google Chrome припинять працювати у 2024 році, включаючи засоби блокування реклами

За допомогою Manifest V3 Google хоче зробити розширення безпечнішими, надаючи пріоритет конфіденційності, але спочатку його критикували за вплив на блокувальників реклами. З того часу команда Chrome додала нові функції у відповідь і готова відключити старі розширення Manifest V2 у 2024 році.

Google почне автоматично вимикати розширення Manifest V2 у версіях Chrome Dev, Canary та Beta вже в червні 2024 року (Chrome 127+). Аналогічно, встановлення розширень у інтернет-магазині Chrome буде неможливим. Розробникам рекомендується оновити та мігрувати до цього часу.

Це буде відбуватися поступово, з урахуванням відгуків користувачів і даних, щоб “переконатися, що користувачі Chrome розуміють зміни і які дії вони можуть зробити, щоб знайти альтернативні, сучасні розширення”.

Ми очікуємо, що знадобиться щонайменше місяць для спостереження і стабілізації змін у попередньо стабільній версії, перш ніж розширити розгортання на стабільний канал Chrome, де воно також буде поступово розгортатися з часом. Точні терміни можуть змінюватися в залежності від зібраних даних, і протягом цього часу ми будемо інформувати вас про наш прогрес.

Спочатку це було заплановано на 2023 рік, але Google провів цей рік, закриваючи функціональний розрив між Manifest V2 і V3:

  • Впровадження позаекранних документів, які надають доступ до DOM для розширень для використання в різних сценаріях, таких як відтворення аудіо;
  • Забезпечення легшого контролю над часом життя сервісного працівника для розширень, які виконують дії, такі як отримання подій протягом тривалого періоду часу;
  • Додавання нового API користувацьких скриптів, який дозволяє розширенням диспетчера користувацьких скриптів безпечніше дозволяти користувачам запускати свої скрипти;
  • Покращення підтримки фільтрації контенту за рахунок надання більш щедрих обмежень в API declarativeNetRequest для статичних наборів правил і динамічних правил.

Останнє особливо стосується блокувальників реклами, причому Google відзначив, що “розробники розширень надали переконливі докази”, які змусили команду збільшити раніше встановлений ліміт і послабити інші обмеження, зумовлені міркуваннями безпеки.

Ми маємо намір продовжувати інвестувати в API declarativeNetRequest, щоб підтримувати якомога більше варіантів використання, і з нетерпінням чекаємо на продовження співпраці зі спільнотою. Зокрема, ми хотіли б подякувати членам WECG за їхню участь, у тому числі AdGuard за надання значної кількості даних, які сприяли цій роботі, а також усім постачальникам браузерів, які брали активну участь у розробці цього API.

Джерело 9to5google

Не пропустіть