Вартість батареї для електромобілів досягла рекордного мінімуму

Ціна на батарею для електромобілів впала до рекордно низького рівня.

Агентство BloombergNEF представило свіже дослідження ринку батарей для електричних транспортних засобів. У 2020 році вперше собівартість блоків акумуляторів впала нижче психологічно важливої позначки в 100 доларів за кіловат-годину ємності.

Щоправда, йдеться про найдешевші батареї, які ставляться на автобуси в Китаї. Для легкових електромобілів середня вартість батареї становить зараз 126 доларів за кіловат-годину, з яких 100 доларів припадає на вартість елементів живлення і 26 на їхнє складання власне в батарею.

Якщо взяти всі батареї для транспорту, включаючи електромобілі, гібриди, мототехніку і так далі, то середня вартість в 2020 році становить 137 доларів за кіловат-годину. Для порівняння, в 2010 році така батарея коштувала в середньому 1 100 доларів за кіловат-годину. За прогнозом BloombergNEF, середня ціна батарей в світі впаде нижче позначки в 100 доларів в 2023 році.

Саме дорогі батареї довгий час були головною причиною завищених цін на електромобілі щодо машин з двигунами внутрішнього згоряння. У 2020 виходить, що собівартість батареї на 100 кіловат-годин, якої середньому електромобілю вистачає приблизно на 500 кілометрів шляху, становить 13 тисяч 700 доларів.

Аналітики відзначають, що зараз темпи зниження вартості батарей сповільнилися. Це пов’язано з нестачею необхідної сировини. Безпосередньо відкритих родовищ хімічних елементів на планеті достатньо, проте для збільшення обсягів їхнього видобутку знадобиться якийсь час.