У Китаї переходять на вертикальні серіали. Їх знімають для смартфонів

Це не просто обрізані горизонтальні ролики: кожен проект зрежисований для екранів мобільних пристроїв, щоб відео було зручно дивитися на ходу.

На батьківщині жанр називають «вертикальною дорама» (дорама – це серіали, зняті в Китаї, Японії, Кореї або на Тайвані). Першим таким серіалом стали дві романтичні комедії від інтернет-гіганта Tencent, що вийшли в 2018 році: «Моя сестра – хлопець» і «Мій ідіотський хлопець».

Незабаром після цього вертикальні драми почали випускати і інші компанії. Наприклад, iQiyi, дочірня компанія Baidu, випустила серіал «Режисер почав з мене», присвячений штампам китайського телебачення. Manman, додаток з цифровими коміксами, і Douyin, китайський аналог TikTok, теж пробують свої сили в новому жанрі.

Ось три особливості, які виділяють вертикальні дорами:

  1. Короткі епізоди. Глядачі, які дивляться зі смартфонів, рідко готові витратити багато часу на контент. Тому серії в основному тривають від 2 до 5 хвилин. Користувач включає епізод, сміється над десятком жартів і йде далі.
  2. Формат визначає жанр. Більшість таких серіалів комедійні. Це і зрозуміло: змусити глядача розсміятися за 2 хвилини простіше, ніж нагнати саспенсу. Точно так же, як одні прийоми працюють у фільмах і не працюють на ТБ, у вертикальних дорамах є свої сильні місця. Вони відмінно підходять дляісторій, що швидко розвиваються, в центрі яких люди і їхнє повсякденне життя.
  3. Дроблення відеоряду. Поєднання поділу екрана, частих переходів і швидкої зміни сцен визначає візуальну частину вертикальних серіалів. Це не тільки додає подіям динаміки, але і дозволяє краще розкрити історію за короткий час.

Майбутнє мобільного контенту

Було б неправильно сказати, що вертикальні відео з якісним продакшеном – це цілком китайський феномен. Досить згадати хоча б IGTV, в контент для якого інвестують великі компанії. Netflix не залишається осторонь: в минулому році сервіс додав «Історії» – 30-секундні прев’ю для своїх проектів, – а тепер тестує тактильну віддачу при перегляді фільмів (як в геймпадах).

Відео, створене спеціально для мобільних пристроїв, залишається новою сферою. «Неправильних» експериментів тут бути не може: в кінцевому рахунку, саме користувачі визначають, що приживеться, а що ні. Цікаво буде подивитися на подальші ідеї кінокомпаній і медіахолдингів.