Продажі смартфонів Nokia різко впали. Чи варто було повертатися на ринок?

На тлі наслідків пандемії коронавіруса багато виробників смартфонів відчувають проблеми. У компанії HMD Global, яка займається випуском смартфонів під брендом Nokia, вони проявилися найбільш чітко.

У першому кварталі цього року вперше за останні сім років відвантаження смартфонів склали менше 300 мільйонів штук. Це на 13% менше, ніж в аналогічному періоді минулого року. Зниження продажів у Китаї, одному з найбільших ринків, ще більш гнітюче – на рівні 27%.

 

Серед всіх смартфонів, проданих у першому кварталі, 8% мають підтримку 5G, тоді як в останньому кварталі 2019 їх було лише 1%. Очікується, що їх процентаж буде рости з появою недорогих пристроїв, що підтримують мережі зв’язку нового покоління.

Найбільший ріст продажів показав бренд Realme (плюс 157% рік до року), а інші бренди або росли не так помітно, або падали. Лідером стала компанія Samsung, за нею йде Huawei разом зі своїм брендом Honor, а на третьому місці Apple, чиї продажі впали на 5% в штуках і 7% в грошах. Xiaomi зросла на 7%, причому зростання в основному забезпечене Індією, де ця компанія утримувала 30% ринку смартфонів.

Найбільшим розчаруванням в минулому кварталі стала HMD Global. Продажі кнопкових телефонів її бренду Nokia за рік знизилися на 34% до 8,6 мільйона штук. Реалізація смартфонів Nokia падає з другого кварталу 2019 року, причому в минулому кварталі падіння стало найсильнішим за всю історію компанії – відразу на 45% (до 1,7 мільйона штук з 3,1 мільйона в першому кварталі 2019). Очевидно, що справа тут не стільки у коронавірусі, скільки у безлічі інших чинників.