Британський регулятор конкуренції вимагає жорсткіших дій щодо Google і Facebook

The clock face of Elizabeth Tower, known after the bell Big Ben, shows the hands at eleven o'clock as a Union Flag flies in front of it in London on January 28, 2020. - Britain will formally leave the European Union at 11pm GMT on January 31, 2020. (Photo by Justin TALLIS / AFP) (Photo by JUSTIN TALLIS/AFP via Getty Images)

Управління з конкуренції і ринків Великобританії (CMA) закликало уряд Великобританії створити «новий режим регулювання конкуренції», який зможе контролювати Facebook, Google та інші технологічні компанії, які в основному фінансуються за рахунок цифрової реклами. Не міністерський відділ завершив дослідження, про яке було оголошено в липні минулого року, і прийшов до висновку, що «існуючі закони не підходять для ефективного регулювання».

Підрозділ матиме політику «справедливості за задумом» і повноваження для поділу платформ – наприклад, Facebook і Instagram або Google і YouTube – якщо це необхідно для «забезпечення здорової конкуренції».

Регулятор вважає, що Google має передати свої пошукові дані – наприклад, питання, на які люди шукають відповіді, і посилання, за якими вони клацають, – конкурентам, щоб ті могли поліпшити свої власні алгоритми пошуку і «належним чином конкурувати». CMA також вважає, що підрозділ має якимось чином «обмежувати» здатність Google бути пошуковою системою за замовчуванням для багатьох пристроїв і браузерів.

Тим часом Facebook, згідно зі словами CMA, слід віддати наказ «підвищити свою сумісність з конкуруючими платформами соціальних мереж». Крім цього, платформі необхідно ввести опцію, яка дозволятиме користувачам вирішувати, чи хочуть вони отримувати персоналізовану рекламу.

Такі повноваження безперечно вплинуть на бізнес Facebook і Google на міжнародному рівні. CMA визнає це і заявляє, що готове взяти на себе провідну роль, в тому, як ці компанії теоретично це правлять.