Чи готовий Київстар до тривалих відключень світла та хто за цим слідкує
Коли зникає світло, багато людей одночасно переходять на використання мобільного інтернету, що перевантажує мережу. За нормальних умов більшість користувачів отримає 80% трафіку через фіксовану мережу. Наразі спеціальна комісія проводить позапланові перевірки операторів щодо їхньої готовності до відключень електроенергії. З 2022 року Київстар інвестував понад 1 млрд грн в енергонезалежність мережі. Про це йдеться у матеріалі сайту «БізнесЦензор» від 24 червня.
За словами директора Центру досліджень енергетики Олександра Харченка, без Запорізької АЕС, яка перебуває під окупацією росіян з лютого 2022 року, вимкнення гарантовано слід очікувати протягом двох наступних зим. Коли зникає світло, багато людей одночасно переходять на використання мобільного інтернету, що перевантажує мережу.
“В Україні мережа побудована так, що більшість користувачів (80% трафіку) використовує доступ до інтернету через фіксовану мережу. Решта ж – через мобільний зв’язок”, – каже Мацик.
Щоб українці залишалися на зв’язку, з 2022 року Київстар інвестував понад 1 млрд грн в енергонезалежність мережі.
“Станом на червень 2024 на базових станціях встановлені 113 тис. нових акумуляторів, що забезпечують роботу базових станцій до 4 годин без зовнішнього живлення. 2,3 тис. базових станцій забезпечені генераторами, а це в чотири рази більше, ніж ми мали у 2022 році. 50 тис. джерел безперебійного живлення встановлені у 23 тис. багатоквартирних будинків для підтримання роботи послуги Домашній Інтернет”, – відзвітували в компанії.
Керівник роздрібної мережі Київстар Михайло Миколюк стверджує, що на сьогодні всі критичні об’єкти зв’язку, перелік яких визначає РНБО, забезпечені генераторами.
“На цих базових станціях працюватиме зв’язок навіть у разі тривалих відключень електроенергії”, – пояснює він.
Робота в нових умовах вплинула на тарифи. В Київстар їх змінили у травні.
“Ми робимо це вперше з початку війни. До того ж ми даємо клієнтам вибір: або перейти на новий тарифний план із більшим обсягом послуг, або вибрати альтернативу з наявних тарифних планів за меншу ціну і з меншим обсягом послуг. І насправді потрібно розуміти, що це неминучий процес”, – розповів в інтерв’ю Інтерфакс-Україна президент компанії Олександр Комаров.
Хто слідкує, щоб був мобільний зв’язок
Забезпечення сталого функціонування мереж електронних комунікацій в умовах воєнного чи надзвичайного стану – це вимога закону.
З січня 2023 року Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку (НКЕК) проводить позапланові перевірки операторів щодо їхньої готовності до відключень електроенергії. Згідно з вимогами, оператори мають забезпечити автономну роботу обладнання на три доби.
Як залишатися на зв’язку
Оператори радять насамперед вимикати автозавантаження медіа в месенджерах, відмовитися від “важкого” контенту, як потокове відео або ж принаймні встановлювати низьку якість, надавати перевагу базовим послугам, як SMS.
“Це дозволить зменшити навантаження на базові станції та продовжить роботу батареї смартфона”, – кажуть у Київстарі.
Окрім того, є сенс заздалегідь завантажити полегшені версії застосунків: Facebook Lite, Messenger Lite, Google Go, Google Maps Go тощо, які здатні працювати навіть за мінімальної швидкості мобільного інтернету на 3G і навіть 2G.
Також в Україні діє національний роумінг. Завдяки цій послузі абоненти одного оператора можуть використовувати вишки інших операторів для здійснення дзвінків і передачі повідомлень.
джерело: fin.informator.ua