Користувачі App Store і Google Play втратили $400 мільйонів через свою неуважність
Дослідники Avast виявили в Apple App Store і Google Play Store 204 флісових додатків з більш ніж мільярдом завантажень і доходом у понад 400 мільйонів доларів. Ці додатки користуються неуважністю користувачів до умов «безкоштовної» підписки і їх невмінням скасовувати вже оформлені передплати.
Перш за все, важливо пояснити, що таке флісове ПЗ (Fleeceware) — це термін, який відноситься до мобільного додатку, за яке стягується надмірна плата за підписку. Наприклад, більшість додатків пропонують коротку безкоштовну пробну версію, але ці флісові додатки користуються тим, що деякі користувачі не знають, як підписки працюють на смартфонах, і стягують за використання вищу плату.
У публікації Avast наводяться категорії додатків, в яких маніпулювання з підписками поширене найбільше. Це віртуальні музичні інструменти, програми для хіромантії, графічні редактори, провісники долі, сканери QR-кодів і переглядачі PDF-файлів, а також іграшки-симулятори слаймів.
Хоча більшість з цих додатків виконують свою функцію, можливо навіть досить добре, малоймовірно, що користувач захоче регулярно платити за них значну суму, особливо з огляду на те, що на ринку є більш дешеві або навіть безкоштовні альтернативи. В деяких випадках такі додатки стягують сумму за річну передплату, яка може сягати декількох тисяч доларів.