Запрацював Кабінет громадянина України: для чого він потрібен і як ним користуватися
На державному порталі ДіЯ (diia.gov.ua) запустили Кабінет громадянина України. Там можна знайти електронні документи на нерухомість, авто, землю та бізнес.
Про це повідомив міністр цифрової трансформації Михайло Федоров у Facebook. НВ розібрався, як користуватися новим сервісом.
Що знає про вас держава? В Україні з'явився кабінет громадянина.Більше 200 реєстрів збирають дані про українців. Мені…
Publiée par Mykhailo Fedorov sur Lundi 27 avril 2020
Як зауважив Федоров, в Україні більше 200 реєстрів збирають дані про громадян, при цьому технічний стан реєстрів жахливий.
Наразі Мінцифри провело аудит, розробило концепцію єдиного реєстру народонаселення, покращує якість даних та здійснили тестову верифікацію, повідомив міністр.
«Ми обрали шлях зменшення кількості реєстрів, їх „укрупнення“ та підвищення рівня безпеки. І дуже важливо, щоб кожен громадянин знав, якими даними володіє про нього держава, хто з чиновників переглядав особисті дані та навіщо», — йдеться у повідомленні.
Портал використовує дані з ЄДР (реєстр бізнесу), Реєстру нерухомого майна, Державного земельного кадастру, Реєстру посвідчень водія, Реєстру свідоцтв про реєстрацію ТЗ.
Як користуватися кабінетом
Наразі на порталі Дія вже стали доступними електронне свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, посвідчення водія, відомості у кабінеті громадянина. Крім того, там можна замовити державні послуги з ведення ФОП або оформити допомогу з безробіття. У застосунку Дія також можна знайти електронний закордонний паспорт та/або ID-картку. Як зазначив Федоров, список даних буде розширюватися.
Щоб скористатися кабінетом громадянина України потрібно:
1. Зареєструватися на державному порталі Дія за допомогою електронного підпису або BankID. Для використання останньої опції треба обрати свій банк та увійти до інтернет-банкінгу.
2. Перейти до вкладки Відомості про мене, де будуть доступні посилання на документи про бізнес, земельні ділянки, нерухоме майно, а також транспортні засоби.
3. Розділ Мій бізнес. У ньому містяться дані про наявний ФОП та КВЕДи, а також про зв’язаних з користувачем юридичних осіби та громадські формування.
4. Розділ Моя земля. Зазначається, що інформація про ділянку може не відображатися, якщо дані в Державному земельному кадастрі відсутні або неповні.
4. Розділ Моє нерухоме майно. Зазначається, що нерухомість, придбана до 01.01.2013, може не відображатися.
«Якщо дані про вашу квартиру не відображені в кабінеті, це означає, що її немає в електронному реєстрі. А право власності є тільки в паперовому вигляді, в архіві. Відсутність даних в реєстрі — це ризики рейдерства, та взагалі втрати прав власності, якщо щось станеться з тим самим архівом», — зазначає Федорів.
5. Розділ Мої транспортні засоби. Якщо за наявносі транспортного засобу на сайті не відображається свідоцтво про реєстрацію, треба пройти верифікацію в електронному кабінеті водія за посиланням.