Минулого тижня студенти вищих навчальних закладів України взяли участь у турнірі «Pixel Cup» з CS 2 у форматі 5×5, який організували НУФВСУ та ВІКНУ. Змагання проводились за системою Single Elimination з максимальною кількістю 8 команд. Партнером виступила швейцарська публічна компанія Logitech, яка надала комп’ютерну ігрову периферію для турніру.
Крім цього, компанія передала кіберкласам аксесуари, серед яких навушники, миші, клавіатури, камери та килими для забезпечення освітнього процесу підготовки здобувачів вищої освіти з кіберспорту в Національному університеті фізичного виховання і спорту України (НУФВСУ). Це відкриває нові перспективи для розвитку освіти, надає доступ до передових технологій та підтримки кіберспортивних ініціатив.
Метою проведення турніру є сприяння розвитку кіберспорту в Україні та вплив на спільноту геймерів серед вищих навчальних закладів. Також важливим завданням є виявлення засобів використання кіберспорту для реабілітації військових та ветеранів війни, щоб адаптуватися до суспільства та комунікації в цілому.
«Освітню програму кіберспорту ми почали обговорювати ще починаючи з 2018-го року, а в 2019-му вже було затверджено робочу групу та спеціалізацію в університеті. Після розробки програми було здійснено дебютний набір на перший та другий магістерський рівень», – розповідає Оксана Шинкарук, завідувач кафедри кіберспорту та інформаційних технологій, доктор наук, професор, – «На сьогоднішній день в нас було вже 3 випуски магістерської програми та рік поспіль ми почали підготовку бакалаврів».
Професійна програма для абітурієнтів орієнтована на ефективне поєднання кіберспорту з фізичною активністю. Саме такий досвід вже є в Чехії, де змагання оцінюються за результатами по іграм і рухової активності по трекерам.
«Сьогодні у нас навчається понад 150 осіб. В університеті, крім освітнього процесу, відбувається також наукова робота і зараз у нас на кафедрі більше 5-ти аспірантів, які пишуть роботи по кіберспорту. Серед дисциплін є вибіркові, наприклад, основи кіберспорту та з наступного року додасться ще одна – основи стрімінгу», – додає Оксана Шинкарук.
Турнір «Pixel Cup» сприяє популяризації кіберспорту в суспільстві, надає нові можливості для демонстрування своїх навичок та вибору майбутньої професії. Це дозволить напрацювати корисні контакти та спілкуватися в цікавому, конкурентному середовищі:
«Удосконалення спортивного духу, сприяння командній роботі та взаємодії – це ключові аспекти проведення цього турніру», – зазначає Валерій Пінчук, викладач НУФВСУ.
Проведений захід зміцнить спільноту студентського кіберспорту, сприятиме обміну досвідом та підніме рівень інтересу серед студентів та військових в Україні. А сформоване конкурентоспроможне середовище надасть можливість продемонструвати свої геймерські здібності для змагань на високому рівні:
«Завдяки таким турнірам тенденція вступаючих до університету на кафедру кіберспорту значно зросла. Люди бачать, що кіберспорт в Україні не стоїть на місці та цікавляться цією темою ще більше. Навіть студенти іноземних ВУЗів писали та хотіли потрапити на турнір», – ділиться Валерій Пінчук.
Команди переможців отримали захоплюючі призи від бренду Logitech G, який є світовим лідером у розробці продуктів для геймерів і кріейторів, таких як клавіатури, миші, гарнітури, килимки, симулятори, вебкамери, освітлення, мікрофони та інші спеціальні рішення. Переможець отримав клавіатури Logitech G915, а друге та третє місце винагородили геймерськими мишами Logitech G305 та килимками Logitech G840 відповідно.
«Долучився до турніру з метою забрати перше місце та отримати приз – клавіатуру Logitech G915. Зараз студентам важко виділити кошти на придбання якісної клавіатури, тому вдячний за таку можливість!», – розповідає переможець турніру Артем, студент НУФВСУ, факультету кіберспорту, – «Я очікував легку гру та легке перше місце. Планую брати участь і в наступних турнірах».
«Взяв участь у турнірі, щоб відволіктись від військових буднів, пограти та частково згадати цивільне життя. Ми добре провели час, тому нам сподобалось», – ділиться своїми враженнями Максим Леськов, офіцер Військового інституту Київського національного університету ім. Тараса Шевченка, – «Ми зайняли друге місце. Турнір був складний, враховуючи, що ми давно не грали в CS 2. Командою тренувалися, але не змогли відновити форму довгий період. Якщо буде можливість, візьму участь і в наступних турнірах. Це була боротьба за хороший приз, дякую!».
У такий спосіб, кіберспорт в Україні стрімко розвивається та виходить на новий рівень, а для студентів відкрита нова можливість для професійних здобутків.