В Україні тепер можна скаржитися на банки і колекторів онлайн
В Україні запустили платформу ФінСкарга (www.finskarga.com.ua), на якій будь-який бажаючий може безкоштовно поскаржитися на банк або мікрофінансову організацію.
Проект поки працює в пілотному режимі. Його запустила Українська асоціація Фінтех і інноваційних компаній (UAFIC) за підтримки USAID.
“Сьогодні ми спостерігаємо дуже багато порушень з боку фінансових установ. Вже у вересні ми очікуємо, що платформа отримає 500 звернень від громадян, і будемо сприяти вирішенню їх проблемних питань з банками, МФО або колекторськими компаніями“, – зазначив голова правління UAFIC Ростислав Дюк.
У виданні зазначають, що сервісом можуть безкоштовно скористатися всі громадяни України, які хочуть поскаржитися на порушення своїх прав в сфері фінансових послуг – як пов’язаних з кредитними картами, так і готівкою кредитами.
На платформі можна подати скаргу, якщо банк, наприклад, самовільно збільшив клієнту кредитний ліміт по карті, надав непрозорі умови кредитування, відмовив у реструктуризації або навіть якщо банкомат не видав гроші.
Для цього необхідно зареєструватися на сайті проекту і вказати свої персональні дані. Потім перейти в розділ “Список скарг” і вибрати пункт “Створити нову скаргу”, заповнити поля і натиснути “Відправити”. Після цього почнеться процес розгляду скарги.
“В ідеальному випадку – питання буде вирішено на вашу користь, і ваші вимоги будуть задоволені. Інший варіант розвитку подій – ваші вимоги задовольнять частково. Якщо такий варіант вас не влаштує, ви можете запросити медіацію (альтернативний процес вирішення спорів без судових розглядів), щоб “ФінСкарга” допомогла вам добитися свого“, – повідомили розробники.
Якщо навіть після цього проблема не буде вирішена, платформа дозволяє оформити скаргу в НБУ і допоможе відстежувати статус процесу її рішення. Поки ця функція недоступна, її обіцяють додати в листопаді.
“Кожен може залишити свою скаргу на платформі і бути впевненим, що вона буде передана для розгляду до відповідного фінансового установа. Якщо ж останнє не зможе допомогти своєму клієнтові, скарга буде розглядатися регулятором і може дійти до суду“, – зазначив Дюк.
Всі послуги платформи для громадян – безкоштовні.
Проект “ФінСкарга” запущений на гроші USAID в рамках проекту “Трансформація фінансового сектора”. Сума гранту не розголошується.
Тим часом, за словами представників UAFIC, платформу “ФінСкарга” вже підтримали 25 гравців ринку: 7 банків і 18 мікрофінансових організацій, з якими “ФінСкарга” може спілкуватися безпосередньо.
Крім цього, ведуться переговори з десятьма майбутніми учасниками проекту. Хто саме підтримав проект – не розголошується.