В Facebook можуть відмінити “лайки” вслід за Instagram
Все більше соціальних мереж відмовляються від «пальців вгору» і «сердечок», і думка користувачів на цей рахунок досить неоднозначна
Дослідники знайшли в коді Android-додатка Facebook дані про те, що соціальна мережа збирається приховувати кількість «лайків» від усіх, крім автора публікації.
Користувачі будуть бачити тільки кілька смайликів-реакцій і те, кому з їхніх друзів сподобався той чи інший пост. Керівництво Facebook офіційно підтвердило цю інформацію, але додало, що опція ще тестується.
Нагадуємо, що нещодавно таку функцію вирішив активувати і Instagram. Користувачі, які беруть участь в тестуванні (а це мешканці семи різних країн, включаючи Канаду і Бразилію) повідомляють, що їм таке оновлення дуже подобається. Загальна реакція аудиторії була, звичайно, неоднозначна.
Багато людей, а особливо блогери, для яких «лайки» є одним з головних інструментів заробітку, відгукувалися про нововведення вкрай критично. Проте, негативний вплив соціальних мереж і залежність користувачів від схвалення є науково доведеною проблемою.
Хоча «лайки» були, по суті, ключовою функцією Facebook, користувачі все частіше скаржаться на пов’язані з ними незручності. Вони відчувають занепокоєння через те, чи наберуть їх публікації досить «пальців вгору» і не викладають речі, які можуть не отримати належного схвалення користувачів.
Якщо «лайки» дійсно приховають, це дозволить багатьом відчувати себе вільніше. Головним плюсом такого поновлення стане те, що користувачі зосередяться на якості контенту, а не на тому, наскільки він популярний.
Крім цього, вони отримають велику свободу самовираження – зможуть публікувати що завгодно, не думаючи про те, чи стане це вірусним чи ні. Це підвищить загальну активність, що, безумовно, буде добре і для самих розробників.
Якщо група тестувальників Facebook дасть позитивний відгук про нововведення, компанія з часом відкриє його для загального користування. Якщо ж це буде заважати співпраці з рекламодавцями, ідею поки відкладуть.
До речі, не так давно соціальна мережа змінила свій слоган. Замість «Це безкоштовно і завжди буде безкоштовно» на головній сторінці тепер красується напис «Швидко і легко». Чи означає це, що Facebook хоче додати в сервіс якісь платні елементи – поки незрозуміло, та й сама компанія відмовляється давати будь-які коментарі. Дослідник цифрового права Хосе Антоніо Кастільо вважає, що такі зміни пов’язані з тим, що особисті дані користувачів є валютою соцмережі і коштують дійсно великих грошей.