Що таке сайт-донор?
В SEO є поняття донору та акцептору. Вони пов’язані таким чином: сайт-донор передає статичну вагу сайту-акцептору. Статична вага передається сайту через зовнішні посилання — чим більше його цитують в інтернеті, тим вагомішим і авторитетнішим він є. Також потрібно розуміти, що чим більше посилань присутні на сторінці сайту-донору, тим меншу вагу передає кожне посилання.
Також є другий нюанс. Не кожне зовнішнє посилання передає вагу акцептору. Треба дивитися на теги посилання — чи дозволяють вони індексацію і перехід.
Донор — цікаве і влучне слово, яке допомагає пояснити абстрактні речі. Англомовні спеціалісти з SEO придумали словосполучення «link juice», тобто «посилальний сік». Не важко уявити, як «сік» перетікає з ємності в ємність — таким же чином передається вага від донорів до акцептора через посилання.
Як шукати донора та розміщувати посилання?
Сайти донори можна шукати на біржах посилань, можна користуватися і пошуком, вбиваючи туди ключові слова, а можна замовляти у професійних лінкбілдерів на https://wmlinks.net/. Які площадки вам стануть у нагоді для лінкбілдингу:
- сайти з гостьовими блогами;
- каталоги;
- форуми і спільноти;
- соцмережі;
- агрегатори сайтів;
- сервіси з пошуку роботи тощо.
Пам’ятайте, що після побудови посилань, позиція вашого сайту може як зростати, так і падати, в залежності від якості обраних донорів.
Якість донора визначається наступними факторами:
- Трафік. Бажано розмістити посилання на тематичних ресурсах з органічним трафіком і позитивною динамікою зростання кількості відвідувачів (якщо ніша сезонна, розглядайте динаміку відповідно до сезонності).
- Траст. Чим більше пошукові системи довіряють сайту та виводять його в лідери видачі, тим більше ваги він передасть акцептору. Зверніть увагу на такі метрики як Domain Authority і Page Authority (DA і PA відповідно у сервісі Moz), або Domain Rating і URL Rating (DR, UR — в Ahrefs), Trust Flow і Citation Flow (TF, CF — у Majestic).
- Спам. Висока спамність донору означає, що з нього виходить дуже багато посилань на іншу ресурси. З одного боку, це зменшує вагу кожного посилання, з іншого, якщо донор керується політикою цитування тільки авторитетних сайтів, спамність не має значення. Наприклад, відомий ЗМІ заповнений вихідними посиланнями, проте його специфіка це передбачає, а високий рівень довіри і трафіку дає максимальний результат від розміщеного посилання.
- Регіональність. Якщо ваш сайт прив’язаний до конкретного регіону, шукайте локальні та регіональні донорські ресурси. Таким чином можна просувати гео запити та отримувати потенційних клієнтів.
- Тематичність. В пріоритеті обирати донори з однакової тематикою з акцептором, потім – більш загальні веб-ресурси. Якісне посилання можна отримати лише в тематичній статті або на близькотематичній сторінці. Використовуйте правильні запити, шукаючи кращих донорів.
- Індексація. Сторінка з посиланням має індексуватися пошуковими системами. Подивіться збережену копію сторінки, щоб дізнатися, коли на ній востаннє були пошукові роботи. А також скопіюйте URL-адресу та вставте в пошуковий рядок. Якщо індексацію виконано, ви побачите сторінку в результатах пошуку.
- Прихильність аудиторії конвертується в лайки, шери та коментарі. Зважайте також на кількість переглядів контенту. Ваше посилання мають побачити не тільки пошукові роботи, а й живі люди. Перед розміщенням питайте у адміністрації донорського сайту про метрики глибини перегляду, час відвідування сторінок. Після аналізу відповідей вам буде простіше відібрати найкращих.
Підіб’ємо підсумки
Загалом критеріїв пошуку донорів набагато більше. Враховується і вік домену, і доменна зона, і якість контенту, та і співвідношення вхідних та вихідних посилань. Майстри SEO користуються зручними інструментами для збору статистики та розробки стратегії просування на основі даних.
Консультуйтеся з профі, щоб уникнути класичних помилок початківців. Адже помилки в SEO-просуванні можуть коштувати чималого бюджету, витраченого часу та неочікуваного результату — зниження рейтингу сайту. Користуйтесь перевіреними послугами лінкбілдерів та просувайтеся вгору видачі правильно.