Назад вороття немає: чому українці вже не повернуться до російських соцмереж
Експерти сумніваються у тому, що офіційне повідомлення про вбудований VPN якось допоможе повернути українських користувачів у Вконтакте.
Російську соціальну мережу Вконтакте розблокували в Україні. Як повідомили її розробники, тепер українцям вже не потрібно встановлювати додаткових сервісів VPN для обходу блокування на мобільних пристроях, Зазначимо, що без перешкод Вконтакте поки працює тільки на телефонах з операційною системою Android. Користувачі IOS все ще мають проблеми із завантаженням програми, пише Главред.
Нагадаємо, що заборона російських соцмереж і сервісів триває від середини травня 2017 року, коли п’ятий президент Петро Порошенко своїм указом запровадив санкції проти ряду фізичних і юридичних осіб і тим самим почав заборону російських сайтів в Україні, серед яких опинилися Яндекс, Вконтакте, Однокласники та Mail.ru.
До слова, подібний обхід блокування практично відразу після запроваждення санкцій розробники вбудували і в Яндекс-браузер.
У травні поточного президент Володимир Зеленський знову продовжив заборону російських соцмереж до 2023 року.
Відсутність VPN не поверне інтересу
Зазначимо, що за весь час блокування, ВКонтакте продовжує залишатися в топ-20 найбільш відвідуваних українцями сайтів.
Згідно з даними дослідницької компанії Kantar за липень 2020 року, VK.com посідає 13-е місце в рейтингу.
Однак експерти сумніваються в тому, що офіційне повідомлення про вбудований VPN якось допоможе повернути українських користувачів у Вконтакте.
Як розповів Главреду член правління Інтернет-асоціації України Олександр Глущенко, блокування російських соцмереж себе виправдало, оскільки аудиторія, яка користується Вконтакте, суттєво просіла – бізнес-акаунти перестали вести там сторінки, багато користувачів або видалили свої сторінки, або не заходять на них вже кілька років.
“Використання проксі-сервера у Вконтакте з’явилося давно і всі, кому у цій соцмережі було цікаво, могли в неї потрапити. Але більшість українців вже давно знайшли собі альтернативу у вигляді Фейсбуку, Інстаграму, а тепер ще й ТікТоку. Тому, швидше за все, мав місце інформаційний вкид, який зробили для нагадування про соцмережі. Адже будь-яка соціальна мережа – це, по суті, велика картотека даних користувачів, які можна використовувати в своїх інтересах. Крім того, з точки зору власників, втрата аудиторії України – це втрата грошей і збитки“, – пояснив Глущенко.