Навіть після скандалу iOS 14.5 продовжує збирати дані користувачів
Нещодавно компанія Apple представила оновлення своєї ОС під номерами iOS 14.5 і iPadOS 14.5. Головна істотна відмінність цих збірок – довгоочікувана заборона на відстеження додатками дій користувача в мережі (далі – ATT).
Власники пристроїв Apple, які оновилися до версії 14.5, почали отримувати запити від додатків, в яких ті просять включити відстеження. Теоретично, отримати дозвіл на доступ до рекламного коду користувача з додатком необхідно, щоб показати йому відповідну рекламу.
Однак експерти з кібербезпеки з’ясували, що заборона на відстеження в iOS 14.5 і новішій практично не впливає на кількість даних, які може зібрати додаток.
Невже Apple пустила пил в очі своїм фанатам? Не зовсім так.
«Класичне» відстеження користувача шляхом складання і аналізу його рекламного ідентифікатора – IDFA – дійсно присікається за допомогою функції ATT.
Однак проблема полягає в тому, що IDFA – найбільш «порядний», але далеко не єдиний спосіб простежити активність користувача в мережі.
У рекламному бізнесі використовуються і інші підходи – наприклад, так званий «цифровий відбиток» формується на основі IP-адреси пристрою, що, як ви розумієте, зовсім не «конфіденційно».
На жаль, розробники часто користуються такими обхідними шляхами.
Варто відзначити, що Apple забороняє використовувати «цифровий відбиток» в додатках для своїх ОС – в тому сенсі, що це робити не можна за правилами App Store.
Але увімкнути цей метод стеження в свій додаток не викликає великих труднощів. В результаті користувач, який відмовився від «класичного» відстеження за допомогою IDFA, все одно може бути під наглядом додатків – і це дуже турбує експертів.
Ситуація настільки серйозна, що Apple в найближчому майбутньому може отримати чимало судових позовів від «ошуканих» користувачів. Але найбільша проблема – вихід iOS 14.5 з функцією ATT буквально спровокував багатьох розробників перейти на відстеження за допомогою «цифрового відбитка».
Такий результат можна було передбачити – адже ніхто не захоче втрачати дохід від реклами, коли заборону можна обійти. До слова, схоже, що Apple розуміє суть проблеми, оскільки під час релізу iOS 15 згадала про приховування IP-адреси від сайтів в Safari.
Можливо, в майбутньому ми побачимо таку ж міру захисту і в додатках.