Нові європейські закони боротимуться з фейками та популізмом в Інтернеті
Новий закон Євросоюзу про цифрові ринки та Закон про цифрові послуги будуть боротися з проблемою поширення дезінформації через соціальні платформи.
На початку липня Євросоюз прийняв два дуже важливих закони, які повинні регулювати ринок цифрових послуг. Зокрема, Закон про цифрові послуги (Digital Services Act, DSA) та Закон про цифрові ринки (Digital Markets Act, DMA). В них описано правила роботи технологічних компаній на ринку ЄС та регламентовано надання інтернет-послуг в країнах ЄС.
Перший із них захищає права отримувачів цих послуг, тобто кінцевих користувачів. А другий намагатиметься створити прозоре і конкурентне середовище в сфері технологій. Важливо, що ці закони вперше в історії регламентували роботу техкомпаній.
Глобальна мета цих законів – зробити інтернет більш безпечним місцем та захистити ринки від зловживань монополістів.
Як саме вони це зроблять?
Зокрема, у тексті пропонується зробити послуги усіх ІТ-компаній зрозумілими та однаковими для всіх. Також вони повинні повідомляти про кримінальні правопорушення у відповідні органи і співпрацювати з держорганами.
Разом з тим, обидва закони прописують ще жорсткіші вимоги для компаній-монополістів. Зокрема, до компаній, капіталізація яких перевищує 75 мільярдів євро та які керуються одним ключовим сервісом (мова про соцмережу чи браузер), отримали додаткові обмеження.