Мобільним операторам заборонять включати в тариф зайві послуги
Ніяких зайвих послуг без відома абонента. В Україні хочуть заборонити операторам включати в тариф послуги, які не стосуються мобільного зв’язку – доступ до відео, музики та інших можливостей, пише Сьогодні.
Без згоди абонента також не можна буде підключати послуги, які не входять до тарифу. Зараз оператори ніяк не обмежені. Вони можуть змінити тариф або підключити додаткову послугу абоненту і повідомляють про це постфактум.
Що зміниться для абонентів
“Я досить часто сплачую за телефон моєї мами і вирішив подивитися, за що я сплачую – бо її пакет такий, що гроші списуються тільки за дзвінки, без абонплати. Відкрив кабінет користувача. За серпень, крім дзвінків, маю таке “Контент послуга (смс) 12,76 грн”. Виявилося, що ” Вас активована підписка “Вивчаємо англійську” і кожного тижня по 3,19 списують. Мільйон бабусь – це вже майже 13 млн гривень в місяць – теж гроші. Перевірте телефони батьків “, – пише в Facebook Олег Таран.
Національна комісія в сфері зв’язку та інформатизації хоче заборонити послуги, на які абонент не давав згоди. Пропонується розділити послуги зв’язку і послуги доступу до контент-ресурсів. Згода може бути в формі голосового повідомлення оператору, текстового підтвердження або через набір коду.
Контент-ресурси – це платна інформаційна, довідкова, розважальна або інша послуга. Саме на ці послуги введуть згоду для їх отримання.
Якщо на рахунку абонента немає грошей, або ж сума менше граничної (визначається договором), то оператор не має права знімати гроші за послуги. Також абонент може відмовитися від послуг, які йому не потрібні, зателефонувавши оператору, відправивши текстове повідомлення або код підтвердження.
У проекті постанови чітко вказано “не надавати споживачам послугу, яку вони не замовляли, і згоду на отримання якої вони не давали“.
Якщо абонент замовив послугу, то гроші повинні списатися тільки після того, як послуга стане доступною. А якщо послуга надається через вихідний дзвінок на певний номер, то при наявності технічної можливості мережі або обладнання.
Цей проект взятий за основу, проте поки що перебуває на громадському обговоренні.
Реакція операторів на прийдешні нововведення
Проект змін до Постанови КМУ №295 не є остаточним документом, і у телеком-ринку є встановлений законом час на те, щоб внести свої правки і пропозиції.
Однак мобільні оператори заявили, що і раніше не підключали послуги без згоди абонента.
В “ТриМоб” пояснюють, що зазвичай контент-послуги надають не самі оператори, а окремі провайдери або агрегатори контенту.
“У кожного з операторів, звичайно ж, свій підхід до наповнення тарифного плану. Наприклад, в тарифних планах “ТриМоб” контент-послуги ніколи не закладаються, все прозоро і абонент платить за додатково замовлені ним послуги окремо – це його свідомий вибір”, – прокоментували в прес-службі оператора.
Підключення будь-яких контент-слуг базується на діях самого абонента, розповідають в “Київстар“. Абонент сам замовляє послугу з SMS, через голосове повідомлення або приймаючи умови на сайті послуги, і так далі. Точно так же клієнт може відмовитися від послуги в будь-який момент.
“Київстар” уважно ставиться до роботи з компаніями, у яких наші клієнти замовляють інформаційно-розважальний контент. Ми контролюємо, щоб механізм замовлення був максимально прозорим і зрозумілим клієнтові. До того, як замовити послугу, абонент отримує інформацію в SMS-повідомленні або на сайті контент-провайдера про зміст і вартість сервісу. Відразу після замовлення або підключення послуги абонент інформується про суму списання, про постачальника послуги, і про те, як від даної послуги відмовитися. Інформація про послуги та їх вартість, списання коштів з рахунку, деталізація витрат доступна абоненту в його особистому кабінеті в системі “Мій Київстар”, – пояснили в компанії.
Чи будуть оператори піднімати вартість тарифів, якщо прибрати з них контент-послуги? В “ТриМоб” вважають, що ні. Однак, частка доходу від подібних послуг у всіх різна, тому всі рішення операторів будуть індивідуальними.