Електричний квадрокоптер для подорожей: представлений прототип Air One eVTOL
Вже за два роки потенційні покупці зможуть подорожувати на ньому у радіусі 180 км
Кілька днів тому, 7 травня, ізраїльська компанія Air у рамках кінних стрибків «Дербі в Кентуккі» (Kentucky Derby) офіційно представила прототип свого двомісного електричного літака-дрону Air One eVTOL, який створюється спеціально для підкорення ринку малої цивільної авіації.
Вперше цей транспортний засіб був анонсований у жовтні минулого року — тоді інженери розповіли про елегантний октакоптер, який може похвалитися відносно простим керуванням, кабіною на двох пасажирів з вантажопідйомністю в 200 кілограмів і піковою потужністю 771 кінську силу.
Тепер літальний апарат показали у повнорозмірному виконанні, хоча, звичайно, на даний момент це все ще прототип, а не серійна модель. Але розробники вже готові поділитися великою порцією інформації про Air One eVTOL – наприклад, октакоптер за рахунок спеціальної конструкції гвинтів та оперення крила демонструє досить просту динаміку польоту. Це важливий бонус, за рахунок якого керувати літальним апаратом зможуть навіть недосвідчені пілоти – на навчання з нуля потрібно лише 16 годин. Для довідки — літати на звичайному малому цивільному літаку можна після проходження цілої низки лекцій та навчальних польотів з інструктором мінімум 40 годин.
З іншого боку, порівнювати октакоптер з малими літаками не зовсім правильно – Air One eVTOL підходить швидше для розваг та прогулянок, ніж для серйозних подорожей. Справа в тому, що літає транспортний засіб на відносно невелику дистанцію 177 кілометрів. Для електричного літального апарату з двома пасажирами на борту це, безумовно, значний показник, але для цивільної авіації така автономність виглядає надто мізерною. Натомість виробник заявив про підтримку швидкої зарядки, яка дозволяє поповнити запас енергії від 0 до 100% лише за годину.
Крім того, разом із повноцінною демонстрацією прототипу творці Air One eVTOL розповіли про свої плани із запуску літального засобу у продаж. Інженери компанії планують запустити льотні випробування у третьому кварталі поточного року, щоб у 2023 році отримати необхідні сертифікати у США. І якщо все пройде гладко, на початку 2024 року компанія з Ізраїлю надішле електричний коптер першим покупцям – попередні замовлення вже активно (і успішно) приймаються.