Вчені розповіли, чи є майбутнє у синтетичного м’яса
М'ясо завжди було незамінним продуктом в будь-який час у багатьох раціонах. До сьогодні.
Прототипи штучно вирощеного м’яса з вигляду і запаху, а також смаку, не поступаються звичайному продукту. Це їжа майбутнього.
Все почалося 5 років тому, коли в 2013 році світу вперше представила перше вирощене в лабораторії або так зване «чисте» м’ясо. На його розробку пішло 2 роки і $330 тис. інвестицій.
Тоді голландські вчені Маахстріского університету змогли практично повністю передати смак, вигляд і структуру. Цього вдалося досягти за рахунок штучного стимулювання росту стовбурових клітин корови. Останнім штрихом в виробництві м’яса було додавання міоглобіну, який дав натуральний колір.
Дана розробка перевернула світ продовольства. Сьогодні безліч різних компаній і стартапів працюють над різними видами м’яса, включаючи свинину, курку, індичку, рибу, молоко, яєчні білки, желатин і навіть шкіру.
Великою перевагою чистого м’яса стало відсутність антибіотиків, які використовують в традиційному тваринництві. Схожа активізація спостерігається і в секторі аквакультури.
Більше 90% вилову риби та морепродуктів класифікується максимальною продуктивністю. Способи зменшення вилову дрібної риби і розробки штучних замінників риби стають не тільки прибутковим бізнесом, а й способом кооперації різних проектів в цьому напрямку.
Ринок зростатиме
За різними даними, на тваринництво припадає майже 18% всіх викидів парникових газів, використовується 70% всієї орної землі і 46% всього рослинництва для виробництва кормів. Світовий попит на м’ясні продукти зросте на 73% до 2050 року.
Розробка чистого м’яса сьогодні більш ніж доцільна. За даними Allied Market Research, щороку ринок продуктів зі штучного м’яса буде зростати на 8,4% і до 2020 року складе $5,2 млрд.
До речі, все більше споживачів зацікавлені в новому продукті. Згідно з результатами опитування Фонду захисту тварин, 29,8% споживачів в США, 59,3% китайських споживачів і 48,7% індійських споживачів будуть купувати штучне м’ясо.
Глобальна кооперація
Задалися метою популяризації та самі виробники. На початку вересня 5 компаній-виробників оголосили про створення групи «Альянс з інновацій м’яса, птиці та морепродуктів» для того, щоб популяризувати чисте м’ясо серед населення США.
Група також буде лобіювати інтереси виробників чистого м’яса в Вашингтоні. П’ять членів-засновників включають JUST, Memphis Meats, Finless Foods, BlueNalu і Fork and Goode. Ще одна співпраця між неурядовими організаціями, вченими і приватним сектором – Future of Fish Feed (F3), мета якої – зробити нові альтернативні кормові інгредієнти для аквакультури, які зменшують або виключають залежність індустрії від кормової риби.
F3 запустила конкурс F3 Challenge, який стимулює світові компанії розробляти і продавати корм без морепродуктів за грошові призи.
Нескінченні інвестиції
Безліч великих світових компаній, як Cargill, Nestle і Tyson Foods вже побачили в чистому м’ясі пряму вигоду і перспективу на майбутнє. У компаніях порахували, що через 25 років близько 20% світового ринку м’яса становитиме саме лабораторне м’ясо.
Альтернативна ідея з’явилася в Ізраїлі – заохочувати магазини і ресторани вирощувати власне м’ясо в менших масштабах. У вересні 2016 ізраїльська біотехнологічна компанія SuperMeat запустила краудфандингову кампанію зі збору $100 тис. для розробки пристроїв для вирощування м’яса, які можна було б «розмістити в продуктових магазинах, ресторанах і навіть будинках. Компанія Gathered Foods, зосереджена на рослинних аналогах рибних продуктів, нещодавно отримала інвестиції в виробництво в розмірі $10 млн.
У компанії вже анонсували будівництво масового виробництва штучної риби, потужності якого зможуть випускати продукції на $100 млн в рік.