Безпілотник вперше використали для дозаправки літака прямо у повітрі
Вперше в історії авіації безпілотний апарат MQ-25 Stingray дозаправив пілотований літак прямо у повітрі. Завдяки таким технологіям у майбутньому американські ВМС зможуть значно розширити можливості бойової авіації.
Роль заправника зіграв перспективний апарат MQ-25 Stingray.
«Під час тестового польоту MQ-25 успішно висунув шланг <…> і благополучно перекачав паливо в літак ВМС США F/A-18 Super Hornet, продемонструвавши здатність MQ-25 Stingray до виконання свого основного завдання з дозаправлення в повітрі», – йдеться в заяві компанії Boeing, що побудувала Stingray.
Раніше корпорація і Пентагон уклали угоду на будівництво та поставку Військово-морським силам США чотирьох перших заправних БПЛА палубного базування. Ціна контракту – 805 мільйонів доларів.
Замовлення повинно бути виконано до серпня 2024 року. План передбачає розширення програми до 13 мільярдів доларів з виробництвом до 72 нових безпілотників.
Палубний заправник – одна з потенційно революційних програм американських ВМС.
Як заявив раніше віце-адмірал Майк Шумейкер, застосування таких БПЛА дозволить підвищити бойовий радіус винищувача F/A-18E/F Super Hornet авіаносного авіакрила з 830 до 1300 кілометрів. Крім того, використання для дозаправки безпілотних апаратів знижує ризики людських втрат.
Крім Boeing, в конкурсі на створення палубного заправника брали участь інші компанії. Про перемогу Boeing оголосили в серпні 2018-го.
Технічні характеристики
Довжина Boeing MQ-25 Stingray – 16 метрів, розмах крила – 23 метри. БПЛА має один двигун. Бойовий радіус апарату – 926 кілометрів з корисним навантаженням в 6800 кілограмів.
У його конструкції застосували технології зниження радіолокаційної помітності: безпілотник отримав V-подібне хвостове оперення, а також форму повітрозабірника, яка приховує лопатки двигуна від радарів.
У минулому році ми могли вперше бачити MQ-25, оснащений підвісним агрегатом заправки, за допомогою якого Stingray повинен виконувати завдання, що стоять перед ним.
Нещодавно стало відомо, що один винищувач п’ятого покоління Су-57 зможе управляти чотирма ударними апаратами «Мисливець».
Останній поки існує як прототип, в єдиному екземплярі. Ще кілька апаратів цього типу зараз в стадії будівництва.