Мобільні оператори анонсували нові тарифи з 1 липня
Мобільні абоненти не зможуть дзвонити за доступними тарифами зі своїх мобільних на фіксовані номери України найближчим часом. І це незважаючи на те, що телеком-регулятор почав чергову спробу вплинути на «голосові» розцінки.
Національна комісія регулювання зв’язку та інформатизації (НКРЗІ) 23 лютого вирішила знизити міжоператорський тариф (інтерконект) в стаціонарних мережах.
З 1 липня цього року за хвилину вихідного дзвінка на номери фіксованого зв’язку учасники ринку будуть платити 7 або 10 коп. — в залежності від того, місцевий це виклик чи міжміський. А з 1 січня 2022 року ці ставки, відповідно, зменшаться до 5 і 8 коп. Таким чином відомство спробує опосередковано вплинути на роздрібні тарифи, регулювати які не має права.
Нагадаємо, що собівартість хвилини в мобільній мережі коливається в межах декількох копійок. Але при цьому вся «велика трійка» встановила у багато разів завищені тарифи для дзвінків на стаціонарні номери.
Для порівняння редакція UBR.ua взяла передплачені пакети початкового рівня трьох найбільших компаній.
Базові тарифи на дзвінки з мобільних номерів на фіксовані:
- «Київстар», «Спілкування без кордонів» — 1,5 грн/хв;
- Vodafone SuperNet Turbo — 0,6 грн/хв;
- Lifecell, «Смарт Лайф» — 1 грн/хв.
Чинні ставки MTR і FTR (мобільного та фіксованого інтерконекту відповідно) в lifecell назвали завищеними.
«Ми втрачаємо десятки мільйонів гривень на місяць, тому змушені підтримувати такі ціни і баланс обсягу дзвінків на інші мережі, щоб запобігти ще більшим втратам. Сподіваємося, що питання рівня такс і anynet буде врегульовано найближчим часом», — підкреслив найменший представник «великої трійки».
У Vodafone підтримали рішення НКРЗІ, позаяк воно «усуне несправедливу і необґрунтовану асиметрію» у взаєморозрахунках між мобільними і фіксованими операторами.
Водночас компанія висловила здивування, чому розрахункові такси за приземлення трафіку на мобільні мережі були знижені з 1 січня 2021 року, а аналогічне зменшення фіксованих такс «відкладається без об’єктивних причин» до липня.
«Відповідно до законодавства, прийняте рішення може бути введено в дію вже в травні. Для операторів мобільного зв’язку кожен місяць такої асиметрії означає значні втрати в доходах і необґрунтоване фінансування фіксованих операторів», — підкреслили в прес-службі другої за величиною стільникової компанії України.
З приводу тарифів для клієнтів там заявили, що «ціноутворення ґрунтується на попиті та потребах клієнтів». Тому Vodafone виступає за єдині тарифи на зовнішні мережі українських операторів, чи то мобільні чи фіксовані мережі.
«Компанія пропонує гнучку конкурентну тарифну лінійку з достатнім включеним обсягом хвилин на різні мережі, в якій кожен може підібрати тариф під свої потреби. Тарифікація понад пакетні хвилини теж не диференціюється залежно від того, мобільний це чи фіксований номер», — повідомили UBR.ua в Vodafone.
В «Київстарі» заявили, що на дзвінки в фіксовані мережі враховують різні потреби абонентів. Наприклад, для припейд-абонентів, яким потрібно дзвонити на стаціонарні номери, компанія пропонує окремі пакети послуг, де вартість 1 хвилини — до 0,4 грн. А для абонентів, які обслуговуються на контракті, дзвінки на фіксовані мережі включений в пакет послуг за фіксовану абонплату.