Антивірус Avast продавав дані користувачів за мільйони доларів
Jumpshot має дані зі 100 мільйонів пристроїв.
Компанія Avast, відома своїм популярним антивірусом, продавала призначені для користувача дані компаніям-гігантам, серед яких Google, Home Depot, Microsoft, Pepsi, Sephora та інші. Розслідування провели портали PCMag і Vice Motherboard — їх звіт базується на витоках даних про користувачів, контрактах і документах, що свідчать про продаж цих даних.
За словами PCMag і Vice Motherboard, Avast і AVG (останній входить до складу Avast Software) провадали дані через дочірню компанію Jumpshop. Антивірусна програма Avast, встановлена на комп’ютері людини, збирає дані, Jumpshot перепаковує їх в різні продукти, які потім продаються багатьом найбільшим компаніям в світі. У списку клієнтів Jumpshot присутні також Southwest Airlines, Expedia, Intuit, Keurig, Condé Nast, Sephora, Loreal і багато інших.
Програмне забезпечення збирає детальну інформацію про діяльність в інтернеті, в тому числі пошукові запити в Google, діяльності на сторінці в LinkedIn, переглянуті відео в YouTube, пошуку місць в Google Maps і відомості про пошукові запити. Ці дані корпорації можуть використовувати для оптимізації власних маркетингових заходів.
Одним з продуктів Jumpshot також була інформація по «кліках» користувачів на різних сайтах з високою точністю. Компанія рекламувала проект зі слоганом «Кожен пошук. Кожен клік. Кожна покупка. На кожному сайті».
Компанія Microsoft заявила, що зараз не має ніякого відношення до компанії. Представники Yelp зазначали, що мали лише одноразову угоду з Jumpshot.
За словами Avast, показник активних користувачів у місяць досягає понад 435 мільйонів, а Jumpshot має дані зі 100 мільйонів пристроїв.