Повітряні сили знищили російський літак ДРЛС А-50 та пошкодили повітряний пункт управління Іл-22
Вчора вночі Повітряні Сили ЗСУ знищили російський літак ДРЛС А-50 та завдали ушкоджень повітряному пункту управління Іл-22. Про це інформує офіційний акаунт Командування Повітряних Сил ЗСУ та Головнокомандувач ЗСУ Валерій Залужний.
⚡️ Мінус ворожий літак дальнього радіолокаційного виявлення✈️ А-50 та повітряний пункт управління противника ???? Іл-22!
???? Спецоперація в Приазов’ї пройшла успішно.
Далі буде…@KpsZSU pic.twitter.com/07wye0azhz— Генеральний штаб ЗСУ (@GeneralStaffUA) January 15, 2024
Літаки ДРЛС (дострокового раннього виявлення і керування бойовими діями) використовуються для розвідки, управління повітряним боєм, визначення цілей для ракетних ударів та раннього попередження про ракетні запуски. Росіяни використовують свої А-50/А-50У для координації ракетно-бомбових ударів та «промацування» систем протиповітряної оборони ЗСУ.
Це вже не перший випадок втрати російських літаків А-50. 26 лютого 2023 року на військовому аеродромі «Мачулищі» під Мінськом інший А-50 отримав ушкодження від двох вибухів. Зазначаєтся, що ця втрата є найбільшою одночасною втратою російської армії з моменту знищення крейсера «Москва». Вартість одного модифікованого А-50У, за російськими джерелами, становить близько $330 млн.
Незважаючи на втрати, у росіян залишається достатньо засобів радіолокаційного виявлення і наведення. За даними Military Balance 2023, ПКС росії має ескадрилью літаків ДРЛС, у якій 10 машин: 3 А-50 та 7 А-50У.
На заміну А-50 росіяни готують літак ДРЛС А-100. Цей літак будується на базі Іл-76 та обладнаний новою РЛС «Прем’єр». Новинка дозволить виявляти цілі на великій відстані та вести більше цілей одночасно. Проте, варто пам’ятати про російські традиції щодо військової техніки та їхню віру в її характеристики.
Раніше очікувалося, що А-100 постачатимуть у 2016 році, але через санкції постачання затримуються до 2024. Наразі існують лише два екземпляри А-100. Сподіваємось, що ці літаки не встигнуть компенсувати втрату двох А-50.