Звідки в Україні взялися 12 мобільних операторів і 60 млн абонентів

Підсумки 2019 року в сфері інтернету, мобільного зв’язку, соціальних мереж і e-commerce в Україні дали привід як порадіти, так і міцно задуматися. Міжнародні компанії Hootsuite і We Are Social оцінили число інтернет-користувачів в нашій країні на рівні 27,46 млн. Це на 1,5 млн (або на 5,7%) більше, ніж у минулорічному січні. Таким чином, близько 63% населення України потрапило в категорію інтернет-користувачів.

З вказаної кількості тих, хто має доступ до всесвітньої мережі, не всі зареєструвалися в соціальних медіа. Таких налічувалося близько 19 млн (або 43% населення країни). Їх кількість за минулий рік теж зросла на 1,5 млн (+ 8,3%).

Найцікавіші цифри міжнародні експерти озвучили в розділі стільникового зв’язку. Вони нарахували в Україні цілих 60,88 млн мобільних підключень (зменшення за рік на 2,1% або на 1,3 млн). Тоді як згідно зі звітами операторів сукупна абонентська база в нашій країні на кілька мільйонів менше.

Кількість мобільних користувачів в Україні на початок 2020 року:

  • “Київстар” – 26,2 млн;
  • Vodafone Україна – 19,8 млн;
  • lifecell – 6,9 млн;
  • “Інтертелеком” – понад 1 млн.

Якщо скласти всі ці цифри разом, трохи округливши, то вийде 54 млн, а проникнення, відповідно – 126% (якщо взяти до уваги дані Держстату про населення – 41,9 млн).

“Цифри, які ми публікуємо, є даними про підключення, оприлюдненими GSMA Intelligence, яка, в свою чергу, отримує свої дані від кожної з локальних мереж” , – відповів на запит один з авторів дослідження Саймон Кемп з Hootsuite. І порадив звернутися до першоджерела, тобто в GSM Association.

Зайшовши на сторінку цієї поважної міжнародної організації, можна було з подивом дізнатися, що в нашій країні працюють цілих 12 мобільних операторів. Нижче – їх список.

Українські мобільні оператори за версією GSMA Intelligence:

  • Crimeatelecom, Crimea;
  • Intertelecom;
  • Kyivstar (VEON);
  • lifecell (Turkcell);
  • Lugacom, Luhansk;
  • PEOPLEnet;
  • Phoenix, Donetsk;
  • SevMobile, Crimea;
  • TriMob (Ukrtelecom);
  • Vodafone (NEQSOL);
  • Volna Mobile (KTK Telecom), Crimea;
  • WIN Mobile (K-2 Telecom), Crimea.

У статистику GSMA Intelligence потрапили не тільки сепаратистські “ЛугаКий” і “Фенікс” з окупованих Луганська і Донецька, відповідно, але і цілих чотири кримських оператора.

Відмінності знайшлися і в оцінках чисельності населення – у міжнародних експертів 43,86 млн, тоді як у Держстату на 2 млн менше.

Є в звіті хороші новини про значне збільшення швидкості підключення до всесвітньої мережі. За рік в мобільних мережах цей показник виріс на 29% – до 22,04 Мбіт/с, а в фіксованих – на 21% (до 49,55 Мбіт/с).

Соціальними мережами в Україні користувалося 19 млн осіб (43% населення). Найпопулярнішою був Facebook.

Найпопулярніші соціальні медіа / мережі в Україні на кінець 2019 роки (число користувачів):

  • Facebook – 13 млн;
  • Instagram – 11 млн;
  • LinkedIn – 2,9 млн;
  • Twitter – 674 тис.

В індустрії електронної комерції нам ще є куди рости. За даними звіту, у 63% українців у віці понад 15 років є рахунок в фінансових установах. А ось кредитними картками володіє тільки 27% представників цієї вікової категорії.

Примітно, що онлайн-транзакції здійснювали 32% чоловіків і 28% жінок. Правда, підкреслив директор агентства мобільного маркетингу LEAD9 Назар Гриник, тут “можлива помилка, тому що дружини часто розраховуються картками своїх чоловіків”.

Він також зазначив, що українки більш активно – в співвідношенні 60:40 – користуються соціальними мережами (Facebook, Instagram) в порівнянні з чоловіками. І ще в Україні дуже високий показник “зв’язки мобайла і соцмереж” – 97%, а виключно на смартфонах спілкувалися в соцмедіа 71% українців.

Експерт у сфері цифрової економіки Олена Мініч здивувалася такому високому мобільному проникненню в Україні. Навіть без урахування SIM-карт, підключених до “інтернету речей”, 139% – це дуже високий показник в порівнянні з Європою (117%) і Америкою (106%).

Якщо ж взяти дані “електронного перепису”, оприлюдненого міністром Кабміну Дмитром Дубілетом (37 млн), то проникнення “просто зашкалює” – 164%.

“У всьому світі таких цифр просто немає. Це говорить про те, у нас майже по дві SIM-карти у кожного… І, на жаль, це результат” популістською “позиції в цінових пропозиціях наших операторів”, – підкреслила Олена Мініч.