Підсумки 2019 року в сфері інтернету, мобільного зв’язку, соціальних мереж і e-commerce в Україні дали привід як порадіти, так і міцно задуматися. Міжнародні компанії Hootsuite і We Are Social оцінили число інтернет-користувачів в нашій країні на рівні 27,46 млн. Це на 1,5 млн (або на 5,7%) більше, ніж у минулорічному січні. Таким чином, близько 63% населення України потрапило в категорію інтернет-користувачів.
З вказаної кількості тих, хто має доступ до всесвітньої мережі, не всі зареєструвалися в соціальних медіа. Таких налічувалося близько 19 млн (або 43% населення країни). Їх кількість за минулий рік теж зросла на 1,5 млн (+ 8,3%).
Найцікавіші цифри міжнародні експерти озвучили в розділі стільникового зв’язку. Вони нарахували в Україні цілих 60,88 млн мобільних підключень (зменшення за рік на 2,1% або на 1,3 млн). Тоді як згідно зі звітами операторів сукупна абонентська база в нашій країні на кілька мільйонів менше.
Кількість мобільних користувачів в Україні на початок 2020 року:
- “Київстар” – 26,2 млн;
- Vodafone Україна – 19,8 млн;
- lifecell – 6,9 млн;
- “Інтертелеком” – понад 1 млн.
Якщо скласти всі ці цифри разом, трохи округливши, то вийде 54 млн, а проникнення, відповідно – 126% (якщо взяти до уваги дані Держстату про населення – 41,9 млн).
“Цифри, які ми публікуємо, є даними про підключення, оприлюдненими GSMA Intelligence, яка, в свою чергу, отримує свої дані від кожної з локальних мереж” , – відповів на запит один з авторів дослідження Саймон Кемп з Hootsuite. І порадив звернутися до першоджерела, тобто в GSM Association.
Зайшовши на сторінку цієї поважної міжнародної організації, можна було з подивом дізнатися, що в нашій країні працюють цілих 12 мобільних операторів. Нижче – їх список.
Українські мобільні оператори за версією GSMA Intelligence:
- Crimeatelecom, Crimea;
- Intertelecom;
- Kyivstar (VEON);
- lifecell (Turkcell);
- Lugacom, Luhansk;
- PEOPLEnet;
- Phoenix, Donetsk;
- SevMobile, Crimea;
- TriMob (Ukrtelecom);
- Vodafone (NEQSOL);
- Volna Mobile (KTK Telecom), Crimea;
- WIN Mobile (K-2 Telecom), Crimea.
У статистику GSMA Intelligence потрапили не тільки сепаратистські “ЛугаКий” і “Фенікс” з окупованих Луганська і Донецька, відповідно, але і цілих чотири кримських оператора.
Відмінності знайшлися і в оцінках чисельності населення – у міжнародних експертів 43,86 млн, тоді як у Держстату на 2 млн менше.
Є в звіті хороші новини про значне збільшення швидкості підключення до всесвітньої мережі. За рік в мобільних мережах цей показник виріс на 29% – до 22,04 Мбіт/с, а в фіксованих – на 21% (до 49,55 Мбіт/с).
Соціальними мережами в Україні користувалося 19 млн осіб (43% населення). Найпопулярнішою був Facebook.
Найпопулярніші соціальні медіа / мережі в Україні на кінець 2019 роки (число користувачів):
- Facebook – 13 млн;
- Instagram – 11 млн;
- LinkedIn – 2,9 млн;
- Twitter – 674 тис.
В індустрії електронної комерції нам ще є куди рости. За даними звіту, у 63% українців у віці понад 15 років є рахунок в фінансових установах. А ось кредитними картками володіє тільки 27% представників цієї вікової категорії.
Примітно, що онлайн-транзакції здійснювали 32% чоловіків і 28% жінок. Правда, підкреслив директор агентства мобільного маркетингу LEAD9 Назар Гриник, тут “можлива помилка, тому що дружини часто розраховуються картками своїх чоловіків”.
Він також зазначив, що українки більш активно – в співвідношенні 60:40 – користуються соціальними мережами (Facebook, Instagram) в порівнянні з чоловіками. І ще в Україні дуже високий показник “зв’язки мобайла і соцмереж” – 97%, а виключно на смартфонах спілкувалися в соцмедіа 71% українців.
Експерт у сфері цифрової економіки Олена Мініч здивувалася такому високому мобільному проникненню в Україні. Навіть без урахування SIM-карт, підключених до “інтернету речей”, 139% – це дуже високий показник в порівнянні з Європою (117%) і Америкою (106%).
Якщо ж взяти дані “електронного перепису”, оприлюдненого міністром Кабміну Дмитром Дубілетом (37 млн), то проникнення “просто зашкалює” – 164%.
“У всьому світі таких цифр просто немає. Це говорить про те, у нас майже по дві SIM-карти у кожного… І, на жаль, це результат” популістською “позиції в цінових пропозиціях наших операторів”, – підкреслила Олена Мініч.