Асистент в кишені менеджера. Як sales-рішення для смартфонів змінюють продажі

Згідно з дослідженням IDG, 73% компаній, що використовують мобільні додатки для продажів, відчули зростання продуктивності. Це й не дивно, адже з ними менеджер більше не прив’язаний до ноутбука та може працювати будь-де. «Арсенал» продавця поступово переміщується на мобільні пристрої, а відомі програми все частіше випускають версії для смартфонів. Дізнайтеся, як подібні рішення дозволяють менеджерам залишатися продуктивними, знаходячись будь-де.

Частіше за все мобільні рішення для продажів — це варіант вже існуючих програм чи сервісів, адаптованих розробниками для смартфонів. Додаток встановлюється на мобільний телефон, а менеджер отримує доступ до всіх даних, що є у десктопній версії. Припустимо, можна зафіксувати інформацію про клієнта за допомогою смартфона, перебуваючи у відрядженні. А потім повернутися в офіс та вже за комп’ютером додати важливі деталі угоди.

В цій статті ми оглянули, які типи рішень для смартфонів є на ринку та які завдання вони вирішують.

Віддалений доступ до CRM

Якщо сейлз деякий час не має доступу до CRM, усі угоди стають на паузу, а деякі можуть навіть зірватися. Знаючи про високу «вартість» такої проблеми, розробники CRM часто випускають мобільні версії. Згідно з дослідженням Resco, 50% продавців повідомили про зростання ефективності при використанні такого додатка. А 42% сказали, що це сприяло швидшому та більш обґрунтованому прийняттю рішень.

Мобільна CRM зазвичай має практично усі ті самі функції, що й десктопна версія. Менеджер буде мати доступ до профілів клієнтів, створювати угоди та бачити, як вони рухаються воронкою, отримувати нагадування та аналізувати звіти тощо. Різниця в тому, що інтерфейс трохи спрощений, щоб з даними можна було зручно працювати на маленькому екрані.

Мобільна CRM буде корисна усім членам команди, які працюють поза офісом:

  • sales-менеджер може переглянути профіль клієнта перед зустріччю, оновити угоду після неї та створити завдання для подальших дій;
  • менеджер з обслуговування може переглянути історію замовлень клієнта, відповісти на запитання або створити тікет підтримки;
  • підрядник може відстежувати час, витрачений на роботу над проектом, заповнити звіт про витрати або прикласти фотографії виконаної роботи.

На скріншоті нижче приклад інтерфейсу мобільної CRM Pipeliner Sales. На ньому можна побачити, як виглядає інформація про покупців на екрані смартфона. Серед інших цікавих функцій — сканер візиток. Достатньо навести камеру на візитку, і CRM занесе дані у відповідні поля системи.

Мобільна версія CRM Pipeliner Sales

Можливість легко знаходити клієнтів

Коли менеджер не за комп’ютером, він може не тільки обробляти вхідні заявки, але й шукати потенційних клієнтів. Це особливо стане у пригоді, коли співробітник довго перебуває в дорозі та не хоче втрачати час дарма. Подібні рішення існують для сфери B2B, тобто для компаній, чиїми клієнтами є бізнес. Додаток має власну базу, серед якої можна шукати потенційних клієнтів — у деяких рішень вона перевищує 100 млн компаній.

Подібні рішення працюють за таким принципом:

  • користувач вводить параметри компаній, які можуть бути потенційними клієнтами — наприклад, займає певну нішу, має N працівників в штаті;
  • додаток знаходить бізнес, що підходить під потрібні характеристики, та показує інформацію про нього — наприклад, країну та місце розташування;
  • аналогічно можна шукати спеціалістів, які приймають рішення в компанії, та телефонувати або писати їм — контакти також знаходить додаток;
  • рішення верифікує ліди — тобто перевіряє, що знайдені контакти справді існують, а не були видалені;
  • отриманий перелік можна вивантажити, щоб працювати з ним в інших програмах.

Додаток Zoominfo додатково збирає останні новини про знайдених клієнтів. Це допомагає краще зрозуміти їхню актуальну ситуацію та запропонувати доречний продукт або послугу.

Zoominfo дозволяє знаходити потенційних клієнтів зі смартфона

Повноцінна бізнес-телефонія в смартфоні

Звичайний мобільний зв’язок не призначений для спілкування з покупцями. Як мінімум, на мобільний номер не можуть одночасно додзвонитися кілька покупців. Також такий зв’язок є «відрізаним» від загальної офісної мережі компанії. Тому менеджер не може перевести на колег дзвінок клієнта, а керівництво не побачить його дзвінків у звітах телефонії.

Проте всі ці можливості доступні, якщо використовувати додатки з бізнес-телефонією для смартфона. В них використовуються багатоканальні номери, які дозволяють кільком клієнтам одночасно телефонувати на один номер. Якщо менеджер зайнятий, виклик автоматично буде спрямовано на його колег, які знаходяться в офісі.

У подібних застосунків інтерфейс зазвичай настільки ж зрозумілий, як у звичайного смартфона, тому не потребує навчання. Проте подібні додатки можуть бути доступні не на всіх операційних системах. Наразі єдиним українським кросплатформним рішенням є додаток Ringostat для Windows, Mac, Android та iOS.

Крім суто «телефонних» функцій, додаток для зв’язку може мати й додаткові.

  1. Інтеграція з CRM. В такому випадку при дзвінку менеджер бачить ім’я клієнта та може натиснути на кнопки для переходу в контакт чи угоду.
  2. Зберігання історії спілкування та контактів клієнтів в міні-CRM додатка.
  3. Показ інформації про покупця при дзвінку. Які сторінки сайту він відвідав, на якій знаходиться зараз, з якої реклами прийшов, за яким запитом тощо. Це дозволяє краще зрозуміти потреби клієнта та вдовольнити їх.
  4. Показ того, хто з клієнтів зараз на сайті. Щоправда, рішення відобразить тільки тих, хто вже телефонував в компанію.
  5. Листування з користувачами месенджерів, чатів на сайті та відправлення SMS. Клієнти пишуть в корпоративні месенджери компанії, а менеджер бачить їх повідомлення прямо у додатку та відповідає також там.

Таким чином, у покупців буде складатися повне враження, що менеджер знаходиться в офісі та ще й добре «пам’ятає» покупця. А це додатковий плюс до лояльності.

Приклад інформації про клієнта, яку показує додаток Ringostat

Керування продажами на певній території

В деяких компаніях менеджери мають виїжджати до потенційних клієнтів. Наприклад, щоб завезти зразок продукції або відвідати виробництво та запропонувати ремонт або нові технології. Існують додатки, які дозволяють менеджерам легко зорієнтуватися на місці та бути ефективними навіть при «холодних» продажах.

Наприклад, в додаток можна занести територію, яку мають обійти співробітники, та поділити її між командою. Керівництво може слідкувати за тим, скільки адрес вже було відвідано, а менеджери — планувати свої наступні візити. Подібні рішення можуть використовувати машинне навчання, щоб знаходити райони, де живуть люди, які мають зацікавитися певним товаром чи послугою. Менеджер також може ознайомитися з інформацією про потенційних клієнтів, яку збере додаток.

У SalesRabbit навіть є дані про ділянки, де будинки були пошкоджені бурею чи градом. Також в рішення вбудовані сповіщення про погоду. Це дозволяє компаніям, які продають послуги ремонту, встановлення вікон чи лагодження даху, легко знаходити потенційних клієнтів.

SalesRabbit допомагає знаходити потенційних клієнтів на певній території

Цифровий підпис на мобільному телефоні

Якщо треба щось підписати, знаходячись поза офісом, можна використовувати мобільні додатки, призначені для цього. Вони працюють за таким принципом:

  • користувач створює унікальний цифровий підпис, який використовується для підтвердження його особистості та автентичності підпису;
  • документи зберігаються та підписуються в хмарі, що робить їх доступними з будь-якого пристрою;
  • можна використовувати мобільний додаток, щоб намалювати свій підпис та ініціали за допомогою стилуса або просто пальця.

Підписані угоди можна надсилати іншим користувачам. Також додаток показує, які документи очікують вашого підписання або нагадувати, які угоди треба анулювати. Крім того, можна завантажити документ та призначити усіх осіб, які мають його підписати. Таким чином, підписувати угоди можна, навіть не відкриваючи ноутбук, та не спілкуючися з іншими учасниками процесів.

Приклад цифрового підпису, зробленого за допомогою мобільного додатка Docusign

Можливість надиктувати текст та отримати готовий документ

Коли під рукою тільки мобільний телефон, з документами працювати незручно — і тим більш створювати їх з нуля. Проте є додатки, які можуть створити документ на основі надиктованого тексту.

Наприклад додаток Dragon Anywhere робить аудіозапис, розшифровує його та навіть розпізнає абревіатури. З надиктованого тексту застосунок складає документ, яким можна поділитися електронною поштою або за допомогою DropBox. Крім того, він розуміє команди типу «Виділи цей абзац жирним шрифтом».

При чому рішення можна навчити враховувати особливості вашої дикції, щоб воно правильно розпізнавало слова. Також воно буде виправляти помилки у словах, якщо ви неправильно їх вимовляєте.

Командна робота зі смартфона

Є компанії, які не використовують CRM, віддаючи перевагу програмам для командної співпраці. Вони також можуть бути доступні на мобільних пристроях. Тут ситуація схожа з CRM-системами — мобільний додаток буде мати практично такий самий функціонал, що й десктопна версія, але дещо спрощений інтерфейс.

Наприклад, мобільна версія є у Trello. Вона дозволяє:

  • створювати різні дошки — для різних проєктів чи відділів;
  • створювати списки для різних етапів проекту (наприклад, консультація, виставлення рахунку, продаж) та картки для окремих завдань (припустимо, зателефонувати клієнту);
  • призначати завдання для різних членів команди;
  • перетягувати картки між різними етапами — наприклад, щоб рухати угоду воронкою, коли вона переходить на наступний етап.

Також можна отримувати сповіщення, коли на вас поставили завдання. Це дозволить заощадити час — адже не доведеться повідомляти менеджера, який знаходиться не в офісі, про нові плани.

Мобільна версія застосунку Trello для командної роботи

Підсумуємо: як мобільні додатки змінюють продажі

Для продажів дедалі важливішою стає омніканальність — sales-менеджер має бути мобільним та доступним за різними каналами зв’язку. Також потрібно зберігати продуктивність, працюючи у будь-якому місці. І сучасні рішення цілком розв’язують ці завдання.

  1. Менеджер тепер завжди може мати доступ до CRM та інформації про клієнтів. А значить, робота над угодами не стає на паузу, коли співробітники знаходяться поза офісом. Аналогічно з додатками для командної роботи — мобільна версія зберігає усі їх функції та дозволяє віддалено синхронізуватися з колегами.
  2. Мобільний зв’язок — більше не єдиний спосіб спілкуватися з клієнтами в дорозі або на виїзді. Бізнес-телефонія тепер доступна на смартфоні, а з нею й корисні дані про клієнта, який телефонує. Це дозволяє підвищити лояльність покупців та шанси на успішне закриття угоди.
  3. Менеджер може завжди залишатися проактивним — навіть під час очікування автобуса або початку конференції. Є рішення, які дозволяють шукати потенційних клієнтів з телефона, вказуючи потрібні параметри аудиторії.
  4. Співробітники, які відвідують потенційних клієнтів можуть поділити територію з іншими колегами. Та будуть чітко знати, на яку адресу завітати — адже додаток покаже, де знаходяться потенційно зацікавлені клієнти.
  5. Навіть такі дрібниці як створення документів та електронний підпис можна автоматизувати, якщо ви працюєте зі смартфона. Через це укладення угод не буде затягуватися через дрібні блокери, а менеджеру не потрібно буде постійно звертатися за допомогою в офіс.