Верховна Рада України прийняла новий проект закону №4185, який значно спростить процедуру гарантійного обслуговування техніки. Уже зовсім скоро нам не доведеться зберігати стоси паперових документів на придбані товари, а продовжити гарантію можна буде самостійно за допомогою електронного кабінету.
На думку авторів даного законопроекту, споживачам буде значно зручніше в процесі придбання відразу ж зареєструвати товар на сайті, і мати доступ до всіх документів в електронному вигляді. Адже паперові гарантійні талони і квитанції часто губляться.
Складнощі з електронними гарантіями
Сама по собі ідея електронної гарантії звучить заманливо. Але в той же час впровадження нової системи спричинить за собою певні складності.
В першу чергу незрозуміло, хто буде відповідати за видачу е-гарантій. Адже виробник може і не мати на своєму сайті функціоналу для реєстрації гарантії. Особисто продавець з цим нічого вдіяти не зможе.
По-друге , в Україні багато техніки, яка продається нелегально. Наприклад товари, які були завезені з-за кордону контрабандою та продаються перекупниками. В цьому випадку забезпечити покупцеві електронну гарантію також буде неможливо.
У той же час позитивною стороною даного нововведення стане цифровизация бізнес-процесів. Не кажучи вже про те, що держава зробить черговий важливий крок в сторону споживача і його прав.
У чому зручність електронної гарантії
Електронні документи на техніку будуть завжди доступні в особистому кабінеті, що значно спростить життя споживачів. Адже покупець зможе в будь-який момент перевірити гарантійний термін придбаного товару, і навіть продовжити його дистанційно.
Особливо в нагоді така безпосередній зв’язок з виробником в разі масового шлюбу. Тоді процес відкликання продукції і виплати компенсацій клієнтам відбувається значно простіше.
Чи готові продавці техніки до змін
Депутати дали українським компаніям, які продають електроніку, 3 місяці на адаптацію до нових правил. Поки не зрозуміло, як сприймуть новину вітчизняні торгові гіганти. Однак керівники декількох популярних мереж, зокрема MOYO і «Цитрус», вже висловилися в підтримку змін. Вони стверджують, що електронна комерція значно спростить взаємодію з клієнтами і прискорить рутинні процеси обслуговування.