В Київстар розповіли про ризики перенесення номера
Багато абоненти мобільних операторів можуть користуватися одним і тим же номером довгі роки, а перехід на новий номер в разі зміни оператора виявляється хворобливим. Більшість компаній в даний час пропонують послугу «Передача даних номера” – однак, як повідомляє прес-служба Київстар, дана послуга несе в собі ризики для особистих коштів абонентів.
28 січня представники Київстар взяли участь у брифінгу Української міжбанківської Асоціації членів платіжних систем “ЕМА”, в ході якої її учасники обговорили питання боротьби з кібершахрайства. Оператор розповів про ризики, з якими зіткнуться абоненти через спрощення процедури MNP (перенесення номера).
Дана послуга стала доступною українцям в травні 2019 року – з моменту її запуску, свій номер при переході від одного оператора до іншого перенесли 110 тисяч абонентів – менше 0,1% від загального числа користувачів.
Зараз при перенесенні номера, абонент повинен підтвердити, що він насправді є власником номера. Проте, НКРЗІ пропонує спростити механізм надання даної послуги. Так, пропонується ввести принцип “одне вікно” і виключити необхідність реєструвати абонента при зміні номера у оператора, який є “донором” номери.
Повідомляється, що таким чином різко зросте ризик того, що номер абонента буде вкрадений, що стане причиною справжнього сплеску шахрайства. Відбудеться це через зниження рівня безпеки. Після крадіжки чужого номера, шахраї зможуть отримати доступ до чужих платіжним системам, особистої інформації, листуванням і т.д.
В Київстар вказують, що принцип “одне вікно” може функціонувати тільки в разі, якщо всі абоненти ідентифіковані. В Україні ж 90% абонентів не укладали договір з оператором.