Українці масово відмовляються від двох «сімок»

Мобільні оператори продовжують публікувати невтішні підсумки роботи в другому кварталі 2019 року. Вранці 1 серпня про втрату 300 тис. абонентів відзвітував «Київстар». А кілька годин по тому свої цифри показав і lifecell.

І вони вражають уяву: всього за 3 місяці абонбаза найменшого з «великої трійки» оператора скоротилася до 6,8 млн. Це на 100 тис. менше, ніж в кінці травня, і на 1 млн. нижче показників другого кварталу 2018-го. Про це свідчать дані звіту компанії.

У оператора таке скорочення пов’язують з відмовою українців від використання двох сім-карт. Очевидно, до цього призводить подорожчання зв’язку і зміна структури споживання телеком послуг (всі без винятку оператори рапортують про зростання інтернет-трафіку в своїх мережах).

Втім, є й інша версія. У квітні 2019-го голова правління Turkcell (володіє українським оператором) Ахмет Акча спрогнозував, що lifecell стане беззбитковим з наступного року. З моменту свого заснування в 2004 році компанія жодного разу не приносила прибуток.

І таке істотне скорочення може бути викликано зусиллями нового керівника компанії Ісмета Язиджі, який взявся за чистку абонбази від неактивних і низькодохідних клієнтів.

Треба сказати, це принесло результати. За підсумками другого кварталу оператор досяг найвищого на ринку показника ARPU (середньомісячний дохід з абонента) – 72,5 грн. /міс. Для порівняння, у лідера ринку «Київстару» ARPU – 66 грн. /міс. Але абонбаза при цьому – 26,2 млн.

Вийти на прибуток, правда, не допомогло: збитки тільки зросли на 41,8%, до 293,2 млн грн.

Ключові показники lifecell за другий квартал 2019 року (порівняно з I I кв. 2018):

  • Дохід – 1,48 млрд грн. (+ 16,1%).
  • Чистий збиток – 293,2 млн грн. (41,8%).
  • Абоненти – 6,8 млн (-12,8%).
  • ARPU – 72,5 грн. /міс. (+ 30,6%).
  • Капітальні інвестиції – 350 млн грн. (-78,8%).