Українські конструктори модернізували вертоліт Мі-8МСБ-В, який тепер отримав повністю “скляну кабіну”. Це значить, що аналогові прилади індикації замінили на електронні дисплеї, що у рази спрощує керування вертольотом, навігацію і дозволяє пілотам сконцентруватися на більш важливій інформації, передає Defense Express.
Що змінили?
У звичайному вертольоті Мі-8 перед очима льотчиків знаходиться декілька десятків механічних показників, які дозволяють оцінити параметри польоту, але слідкування за ними у постійному режимі є досить нетривіальною задачею, яка призводить до втрати уваги та концентрації. Тому всі провідні виробники вертольотів та літаків перейшли на “скляні кабіни”, де вся інформація про політ переводиться у цифровий вид, аналізується та виводиться пілотам на монітори.
“Саме така “скляна кабіна” є спільним проєктом запорозького підприємства “Мотор Січ” та київського “ПКФ “Сторк”, які продемонстрували її на вертольоті Мі-8МСБ-В”, – розповів Дмитрий Носач, конструктор АТ “Мотор Січ”.
Про політ, і про погоду
Головна особливість комплексу – система екранної індикації, яка складається з 5 моніторів, на які виводиться вся необхідна інформація. Мова йде не тільки про звичайні параметри польоту, такі як висота чи швидкість, а, наприклад, про мапу з накладеним на неї даними про погоду, вивід інтерфейса системи керуванням вогнем чи зображення з оптичної станції.
Враховуючи загальну модернізацію вертольота Мі-8 від “Мотор Січ”, яка полягає у ремоторизації з заміною двигунів ТВ2-117 на нові, більш потужні турбовальні двигуни ТВ3-117ВМА-СБМ1В серії 4Е, змінами у фюзеляжі та інтеграції новітньої авіоніки, це дозволяє отримати вертоліт, який повністю відповідає вимогам сучасності.