Топ-5 брендів смартфонів, що випускають ще й автомобілі

І недарма. Адже зараз відбувається епохальна зміна – автомобіль більше не є просто транспортним засобом, він стає динамічною і платформою, що налаштовується, оновлюється онлайн, керується в основному програмним забезпеченням і здатен додавати нові функції і можливості відповідно до потреб клієнта, пише AMPERCAR.com.

Ця зміна парадигми спонукає виробників смартфонів, високотехнологічні компанії, постачальників онлайн-послуг та виробників мікрочипів та комп’ютерів буквально вриватися у виробництво автомобілів, особливо електричних або гібридів, що підключаються. Давайте подивимося, які гіганти електроніки та інформаційних технологій хочуть виробляти автомобілі чи вже увійшли до цього сектору.

Huawei

Першим виробником смартфонів, який виявив інтерес до електромобілів, могла стати лише китайська компанія. Оскільки саме ця азіатська країна є найбільшим у світі автомобільним ринком та провідним виробником мобільних пристроїв, випереджаючи при цьому Індію та В’єтнам. А піонером на цьому шляху став Huawei, китайська компанія, яка не тільки розробляє та виробляє смартфони, планшети та інші електронні пристрої, а й встановлює операційні системи на нові автомобілі, зроблені в Китаї.

Так у 2021 році разом із Seres (китайська марка електромобілів) з’явився бренд Aito, який у 2023-му повністю придбала компанія Huawei. Фактично, це перший бренд, що випускає автомобілі під ексклюзивним контролем великого виробника смартфонів. В даний час виробляються три моделі – це електричні і гібридні позашляховики, що підключаються, зі збільшеним запасом ходу: Aito M5, Aito M7 і Aito M9.

Xiaomi

Xiaomi – один із найбільших виробників смартфонів у світі. І це непоганий трамплін для входу до автомобільного світу. Тому, щоб розширити свій бізнес, китайський телефонний гігант випустив на ринок свій електричний Xiaomi SU7. Усього протягом кількох днів з моменту початку продажів у Китаї було оформлено понад 100 000 замовлень на автомобіль. Це приголомшливий успіх для нової машини, яка кидає виклик Tesla Model 3 та BYD Seal.

Базова модель SU7 – задньопривідна з двигуном V6 власної розробки Xiaomi з максимальною потужністю 220 кВт і моментом 400 Нм. Машина може розганятись від 0 до 100 км/год за 5,28 секунди. А ємність акумулятора становить 73,6 кВт·год, що забезпечує запас ходу 668 км. За зовнішній вигляд SU7 відповідала команда дизайнерів Xiaomi під керівництвом Сойєра Лі, який провів п’ять років у BMW, створюючи такі автомобілі, як BMW iX та BMW i Vision Circular Concept.

Sony

Говорячи про багатонаціональні конгломерати, які стали відомі завдяки буму споживчої електроніки, безумовно, не можна не згадати Sony. Ця японська компанія також вирішила вийти на ринок виробництва автомобілів і створила в 2022 Sony Honda Mobility спільно з Honda.

Автомобілі цієї компанії будуть вироблятися та продаватися у Сполучених Штатах з 2026 року під брендом Afeela. Очікується, що першою моделлю стане прототип Afeela 2023 року, чотиридверний електричний седан, який обіцяє встановити нові стандарти для бортового зв’язку, ігор, допоміжних засобів водіння, датчиків і технологій, розроблених спільно з Qualcomm (американська компанія з розробки та виробництва мікросхем для мобільних телефонів і іншої електроніки).

Samsung

Південнокорейські електронні гіганти входять до складу величезних промислових конгломератів під назвою “Чеболь”, які працюють у кількох секторах, включаючи автомобільну промисловість. Одним з таких конгломератів є Samsung, який зараз практично відмовився від виробництва автомобілів, зберігши за собою лише міноритарний пакет акцій Renault Korea Motors, яка ще кілька років тому називалася Samsung Motors.

Тим не менш, імперія, заснована майже вісімдесят п’ять років тому, зберігає свою присутність в автомобільному секторі завдяки Samsung SDI, виробнику акумуляторів, який також входить до десятки найкращих у світі. Наприклад, електричний Fiat 500 має саме акумулятор від Samsung SDI.

Apple

Але найочікуванішим автомобілем від гіганта у секторі виробництва смартфонів був знаменитий Apple Car. Про цей електромобіль говорили ще з 2014 року. Але амбітний десятирічний проект Apple Car Project Titan так і не увінчався успіхом. У лютому 2024 року керівники Apple остаточно скасували свої плани щодо випуску автономного електромобіля. Натомість вони перенаправили ресурси проекту на розробки в галузі штучного інтелекту.

При цьому, за повідомленнями ЗМІ, щорічно проект коштував компанії більш ніж 1 мільярд доларів. Крім цього, інші підрозділи Apple витрачали на нього ще сотні мільйонів доларів як додаткові витрати. Крім витрачених грошей, скасування проекту було пов’язане зі звільненням понад 600 співробітників.

До речі, єдина компанія, яка пішла по дорозі назад, тобто додала виробництво смартфонів до виробництва автомобілів, – це NIO зі своїм Nio Phone. Як думаєте хто наступний?