Ніхто не застрахований від втрати гаджетів, тому потрібно знати, як діяти у такому випадку. Якщо нічого не робити, то можна стати жертвою зловмисників, які отримують доступ до персональної інформації.
У Держслужбі спецзв’язку та захисту інформації підготували корисні поради на випадок, якщо у вас вкрали телефон або ж ви його загубили. Перш за все потрібно не панікувати та звернутись до свого оператора, щоб повідомити про втрату та заблокувати SIM-картку.
- Київстар: можна надати інформацію оператору за номерами 466 (всередині мережі Київстар) або 0800 300 466 з інших номерів.
- Vodafone: потрібно подати заявку, зателефонувавши на номер 222 (безплатно з номера Vodafone Україна) чи 0 800 400 222 (безплатно з усіх мереж в Україні).
- Lifecell: можна зателефонувати до інформаційно-консультаційного центру за номером 5433 (безплатно з будь-якого номера lifecell) або 0 800 20 5433 (безплатно зі стаціонарних номерів). Або ж скористатися системою самообслуговування “Мій lifecell” чи звернутися в центр обслуговування абонентів.
Важливо: оператори також можуть попросити додаткові дані, приміром, перелік номерів, на які ви нещодавно телефонували чи PUK-код.
Що робити, якщо втратили телефон:
- Зв’язатись з оператором, щоб заблокувати номер;
- Змінити паролі до всіх своїх облікових засобів через інший пристрій;
- Зв’яжіться зі своїм банком чи скористайтесь інтернет-банкінгом, щоб заблокувати банківські картки. Таким чином зловмисники не зможуть викрасти ваші кошти;
- Зверніться до поліції та напишіть заяву, якщо гаджет вкрали;
- Попередьте знайомих та друзів про втрату на випадок, якщо злодії спробують від вашого імені просити у них кошти.
Що варто зробити кожному власнику смартфонів:
- Знайти свій PUK-код від SIM-картки;
- Записати надійно IMEI телефону;
- У всіх можливих облікових записах додати резервний номер для відновлення;
- Не забувати про резервні копії важливої інформації;
- Зберігати важливі контакти не лише у телефонній книзі.