Десять років, мільярди доларів, численні зміни керівництва та десятки чуток – але тепер проєкт Apple Car мертвий. У новому повідомленні Марка Гурмана з Bloomberg йдеться про те, що Apple офіційно скасувала автомобіль, повідомивши про це у вівторок майже 2 000 співробітників, які працювали над ним.
В рамках змін Apple переведе “багатьох співробітників, які працювали над автомобілем”, до підрозділу штучного інтелекту компанії, де вони зосередяться на проєктах генеративного ШІ, про які, як очікується, Apple розповість більше пізніше цього року, згідно із заявою генерального директора Тіма Кука під час телефонного дзвінка компанії на початку цього місяця. Але до складу автомобільної команди також увійшли сотні апаратних інженерів і дизайнерів автомобілів, деякі з яких, як повідомляє Bloomberg, зможуть претендувати на роботу в інших підрозділах компанії. Решта, швидше за все, будуть звільнені.
Apple ніколи публічно не говорила про свої зусилля зі створення транспортного засобу, відомого під внутрішньою назвою Project Titan. Але низка витоків інформації протягом багатьох років розкрила амбіції компанії вийти в абсолютно нову товарну категорію, в якій вона не мала досвіду. На початку проєкту у 2014 році Apple хотіла створити повністю безпілотний автомобіль без педалей і керма з віддаленим командним центром, готовим замінити водія. Але в останні роки, як повідомляється, Apple зменшила свої амбіції. Не далі як минулого місяця з’явилися нові повідомлення про те, що автомобіль Apple, який може дебютувати у 2028 році, буде електромобілем, більше схожим на Tesla, ніж на щось абсолютно нове.
Проєкт Titan також пережив кілька змін у керівництві. У 2021 році Apple призначила Кевіна Лінча, керівника, який раніше контролював розробку Apple Watch, очолити автомобільний підрозділ після того, як Даг Філд, попередній керівник Project Titan, перейшов до Ford.
Як повідомляється, Apple розглядала можливість встановити ціну на автомобіль на рівні близько 100 000 доларів, що приблизно дорівнює ціні дорогої Tesla Model X. Але керівники Apple були стурбовані нормою прибутку за такої ціни. Цей крок є рідкісною невдачею для компанії, яка, за словами Bloomberg, протягом багатьох років працювала над “силовими агрегатами, апаратним і програмним забезпеченням для самокерованого водіння, інтер’єрами та екстер’єрами автомобілів та іншими ключовими компонентами”.