Студенти кафедри систем штучного інтелекту в НУ “Львівська Політехніка” створили прототип системи безпеки, що відрізняє живу людину від підставленого фото- чи відеозображення. Вбудований алгоритм ідентифікує фейки в режимі реального часу. За задумом розробників технологію можна буде використовувати для оснащення систем безпеки вхідних дверей, розпізнавання підозрюваних у злочинах або пошуку зниклих осіб. Робота тривала 5 місяців, а до її реалізації долучилися викладачі кафедри університету та ментори міжнародної компанії-партнера GlobalLogic.
Третьокурсники зі Львова разом із досвідченими інженерами спроектували високоточну систему верифікації особи. Алгоритм в режимі реального часу ідентифікує обличчя та перевіряє – чи людина авторизується особисто, чи це підроблена роздруківка, фото або відео. Якщо технологія визначить, що зображення фейкове, то надасть сигнал про помилку чи спробу несанкціонованого входу.
Система аналізує кілька кадрів за короткий проміжок часу. Алгоритм враховує можливість викривлення обличчя людини під час ідентифікації, різне середовище і схожість рис обличчя. За допомогою штучного інтелекту система помічає навіть незначну відмінність зображення особи від реальної людини, завдяки чому неможливо пройти перевірку з чужим фото. Процес аналізу обличчя здійснюється завдяки нейронній мережі, що для кожної особи створює унікальний набір значень. Процес аналізу обличчя подібний до технології розпізнавання користувача в iPhone.
У процесі розробки менторами студентів виступали експерти міжнародної ІТ-компанії GlobalLogic. Вони допомогли визначитись з технологічною складовою проекту, розв’язувати складні задачі в процесі, системно направляли роботу, вчили взаємодіяти в команді й консультували із суміжних питань.
“Студентам ІТ-спеціальностей важливо переймати досвід експертів під час виконання практичних задач та ознайомитись з принципами роботи на реальних проектах. Такі тренінги вчать інженерів-початківців застосовувати на практиці теоретичні знання з лекцій в університеті, а також дають можливість отримати нові навички в рамках лекцій та практичних занять від компанії. У студентів з’являється мотивація більше часу приділяти самоосвіті та спробувати себе у різних напрямках діяльності. Підтримка ментора, можливість поставити запитання та робота з досвідченим інженером навчає правильно розподілити задачі, легко знаходити рішення та не боятись технологічних викликів. А також працювати в команді, що не менш важливо.» – коментує Ольга Чайка, Lead Software Engineer в GlobalLogic.