Вони були у вас у родині. Найпопулярніші телефони 2000-х: чому купували саме їх

У першій декаді 21 століття вийшло дуже багато телефонів, але по-справжньому великої популярності набули одиниці

10-20 років тому мобільний ринок був зовсім іншим – на форумах постійно зустрічаються коментарі, що тоді він був кращим (або хоча б різноманітнішим). Виробники тісно конкурували один з одним, намагаючись винайти формфактор, технологію або функцію, якої ще не було в інших. Підхід до перемоги над конкурентами був іншим — домогтися якнайкращих характеристик разом із корисними функціями при адекватній ціні. Завдяки всім цим факторам народжувалися дуже вдалі моделі, які своєю популярністю перевершували конкурентів та продавалися десятками мільйонів. Ця стаття якраз про такі мобільники — найпопулярніші у нульових роках.

? Знайти точні продажі кожної з моделей за конкретний рік неможливо, тому пристрої згадуються за датою презентації, а кількість проданих одиниць вказується за весь час.

2000 рік: Nokia 3310

Продано 126 млн одиниць

Цей телефон, здавалося б, не потребує представлення – завдяки мемам в інтернеті його пам’ятають досі. Однак зовсім не міцність стала тим фактором, який зробив Nokia 3310 одним з найбільш продаваних в історії. У перші роки продажів ця модель була дійсно цікавою для покупки завдяки комбінації можливостей та порівняно невисокій ціні: у неї була вібрація (фішка флагманів того часу), антена всередині корпусу і, зрештою, гарні вбудовані ігри (не тільки «Змійка», а й, наприклад, довга складна гра Space Impact).

?  Цікавий факт:  Nokia 3310 залишив настільки великий слід в історії, що Фінляндія зробила національний смайлик емоджі у вигляді телефону.

2002 рік: Nokia 6100

Продано 15 млн одиниць

Ця модель стала найтоншою в каталозі Nokia того часу серед 12-кнопкових мобільних телефонів і однією з найлегших – всього 76 грамів. Звичайно, таке не могло не привернути увагу покупців, як і технології на кшталт виходу в інтернет (GPRS) та інфрачервоного порту — особливо з огляду на те, що Nokia 6100 продавалася за середньою вартістю. Однак не обійшлося і без недоліків: кнопки були досить маленькими, що ускладнювало використання для людей похилого віку і власників великих пальців.

Цікавий факт: крім Nokia 6100, у 2002 році вийшли Nokia 6610 та 3510, які також були продані в кількості 15 млн одиниць. Однак Nokia 6100 стала, мабуть, найцікавішою моделлю.

2003 рік: Nokia 1100

Продано 250 млн одиниць

250 млн одиниць – абсолютний рекорд серед усіх колись проданих телефонів і смартфонів. Особливо показово, що Nokia 1100 не стала якимось інноваційним мобільним телефоном з величезною кількістю передових технологій, все зовсім навпаки — це найдешевша модель Nokia на момент виходу. Вона була орієнтована на ринки країн, що розвиваються, тобто на користувачів, яким потрібні тільки базові функції на кшталт відправки SMS-повідомлень, установки будильників, створення нагадувань і… включення ліхтарика. Задум під певні ринки виявлявся не лише в ціні та характеристиках, а й у корпусі (підготовленому до не найкомфортнішого клімату). Фінський бренд зробив фронтальну панель і кнопки Nokia 1100 максимально захищеними від попадання пилу, а бічні грані — чіпкими навіть за вологої погоди.

?  Цікавий факт:  мільярдним проданим телефоном компанії став саме Nokia 1100 – його купили в Нігерії 2005 року.

2004 рік: Motorola RAZR V3

Продано 130 млн одиниць

У списки пристроїв, що найбільше продаються, рідко потрапляють незвичайні гаджети, але Motorola RAZR V3 — виняток. Ця розкладачка відрізнялася від усіх інших своїм зовнішнім виглядом: найтонший на той час корпус (14 мм у складеному стані) і використання металевих сплавів (причому космічних, оскільки тільки вони мали необхідну міцність і легкість). Завдяки своїм характеристикам телефон отримав назву RAZR (скорочення від razor — «бритва»). RAZR V3 вийшов настільки вдалим та цікавим, що зумів вивести мобільний підрозділ стільникових телефонів Motorola зі збиткового стану – він знову почав приносити прибуток.

?  Цікавий факт:  попри прагнення використовувати якнайбільше металу в конструкції телефону, інженерам довелося вдатися до пластикової (але хромованої) клавіатури – для зниження ваги (95 грамів).

2005 рік: Nokia 1110

Продано 250 млн одиниць

Nokia 1110 – ідеологічний спадкоємець вищеописаного Nokia 1100 з 2003 року, тобто це був максимально дешевий телефон для найвибагливіших користувачів. Задум виробника спрацювала вдруге, і Nokia 1110 теж досяг рекорду продажів усіх часів – 250 млн придбаних пристроїв. Попри низьку ціну, модель мала змінні панелі Xpress-On різних кольорів (щоправда, через це корпус рипів навіть при невеликому натисканні). Також Nokia 1110 виділялася інвертованим дисплеєм (монохромним з жовтим підсвічуванням) – фон темний, а написи світлі. Завдяки цьому рішенню екран відмінно читався навіть під прямими сонячним промінням.

?  Цікавий факт:  інвертований екран Nokia 1110 став головною проблемою моделі, оскільки для багатьох людей він був незвичним. Фінський виробник не пішов шляхом Alcatel і не дозволив власникам вибирати в налаштуваннях тип відображення (інвертований або звичайний).

2006 рік: Nokia 6300

Продано 47 млн ​​одиниць

Nokia 6300 полюбився покупцям і став дуже популярним завдяки гарній збірці, якісним матеріалам, багатому функціоналу та адекватній ціні. Будучи міцним середнячком, ця модель пропонувала тонкий (11,7 мм) корпус із міцної нержавіючої сталі, на бічних гранях якого красувалися індикатори, які повільно мерехтять і сигналізують про пропущені дзвінки або повідомлення. Nokia 6300 працював на базі платформи Series 40, завдяки підтримці карт пам’яті його можна було використовувати як MP3- і MP4-плеєр. Фірмова програма Nokia PC Suite для ПК навіть могла конвертувати MP3 в e-AAC, щоб на microSD містилося більше контенту.

?  Цікавий факт:  хоч у Nokia 6300 і був роз’єм miniUSB, він використовувався тільки для передачі даних. Портом для заряджання служив пропрієтарний Pop-Port.

2007 рік: Nokia 1200

Продано 150 млн одиниць

Це чергова модель Nokia ультрабюджетної 1-ї серії, що виявилася неймовірно популярною. Компанія вже встигла сформувати формулу успіху: такі моделі мають бути дешевими, міцними і з відмінною автономністю в автономному режимі (оскільки багато хто купував подібні мобільники як другі телефони або гаджети для відпустки, щоб їх було не дуже шкода втратити). Саме таким і вийшов Nokia 1200, що, безперечно, зумовило його успіх.

?  Цікавий факт:  незважаючи на низьку ціну, користувачі відзначали дуже високу якість зв’язку Nokia 1200 – на рівні сучасних GSM-телефонів тих років, а часом навіть краще.

2008 рік: LG KP100

Продано 30 млн одиниць

У нашій країні LG KP100 не був особливо популярним, але це не стосується решти світу (особливо Індії та Латинської Америки, де телефон спочатку продавався). Як і інші бюджетні моделі, ця особливо нічим не вирізнялася: симпатичний корпус, підтримка базових функцій, наявність FM-радіо. Приваблювала хіба тривала автономність — 6,5 години в режимі розмови і 630 годин в режимі очікування.

?  Цікавий факт:  побачивши успіх KP100, компанія LG згодом випустила досить схожі KP105, KP106, KP107 та KP108. Завдяки цьому покупці могли купити, грубо кажучи, один і той же смартфон у 15 різних кольорах.

2009 рік: Nokia 5230

Продано 150 млн одиниць

Nokia 5230 замислювався як бюджетна альтернатива 5800-ї моделі і в результаті вийшов чи не найдешевший сенсорний смартфон на момент виходу. Це забезпечило йому приголомшливі продажі. Сенсорний екран і операційна система Symbian 9.4 не стали єдиними перевагами смартфона – у нього не було явних слабких сторін, навіть у порівнянні з дорожчими Nokia 5530 і 5800. Як підсумок, більш ніж у 4 рази вищий показник продажів, ніж у iPhone 3GS того ж року (35 млн), і більш ніж у 10 разів вищі за продаж, ніж у LG KP500 на третьому місці (13 млн).

?  Цікавий факт:  Nokia 5230 поставлявся у двох варіантах: із сервісом Nokia Comes with Music і без.  Примітно, що в момент старту продажів Nokia 5230 було анонсовано модель 5235 — повністю ідентичний смартфон з уже встановленим сервісом (без права вибору).


Не пропустіть