В українських мобільних операторів занадто низький середній чек на абонента, він повинен плавно рости, сказав голова Київстару Олександр Комаров в інтерв’ю Liga.net.
“У нас з’явився сезонний індекс задоволеності споживача. Так ось, в травні він починає різко обвалюватися, а у вересні – повертається в норму. З чим це пов’язано? З переїздами людей. У травні починається міграція населення як по Україні, так і виїзд за місто. І люди стикаються з зовсім іншою якістю покриття, ніж те, до якого вони звикли в місті. Зовсім інша якість послуг. Абонент думає так: “Я ж плачу за інтернет-пакети. Значить, хочу отримувати інтернет скрізь, де є мережа”. Доводиться балансувати. Якщо ми хочемо задовольнити потребу абонента, то доводиться будувати. І немає іншого шляху, окрім як плавне підвищення середнього чека на послуги”, – зазначив він.
Комаров додав, що в 2014-2015 роках витрати на мобільний зв’язок в бюджеті середньостатистичного українця становили 2,4%, а в 2018 році – 1,7%.
“Це був перший рік, коли ми перестали падати по доходах. Тобто в 2017 році було теж 1,7%. У витратах середньостатистичного українця з урахуванням зростаючих доходів і з урахуванням інфляції, всі категорії ростуть, а мобільний зв’язок – ні. Це системний перекіс. Ми, звичайно, не лідер в економіці. Але і не входимо в топ-10 найбільш відсталих країн світу. Ми не Венесуела, у нас немає надцятого дефолту як в Аргентині, ми не Бангладеш, ми не живемо в коробках”, – сказав він.
Глава Київстару вважає, що якщо цей системний перекіс не прибрати, то у ринку в середньостроковій і довгостроковій перспективі будуть проблеми. Комаров додав, що в компанії виходять з того, що люди готові платити за якість.
Він також прокоментував слова Ахмета Акча, голови правління Turkcell (володіє оператором lifecell), який сказав, що компанія “вклала в українську економіку понад $2 млрд і до сих пір не відбила жодного цента”.
“В інтерв’ю хтось із Turkcell сказав: “20 років тут працюємо, а водички так і не попили”. Ну ось за 20 грн на місяць так і не поп’єте. Звичайно, я визнаю: в тому, що ми робимо, є певні ризики. Але я вірю, що це правильний напрямок. Він не тільки для Київстару правильний”, – сказав Комаров.
Нагадаємо, Київстар з 1 жовтня ввів нові тарифи для клієнтів передплаченого зв’язку (Prepaid). Вартість тарифів становить 75-300 грн за чотири тижні.
У мобільного оператора Vodafone вартість тарифів для клієнтів передплаченого зв’язку стартує від 90 грн в місяць.
СЕО Vodafone Ольга Устинова заявляла, що в компанії вважають тариф мобільного оператора lifecell вартістю 20 грн в місяць відвертим демпінгом.