Літак з робочою назвою X-Plane відрізняється новим принципом побудови конструкції, маневрування якої забезпечать не традиційні рухомі площини керування, а технологія активного керування потоком Active Flow Control. Нова технологія AFC дасть літальним апаратам майбутнього значно більший рівень маневреності на тактичних швидкостях та підвищену продуктивність на всіх ділянках польоту.
Один із принципів використання AFC полягає в керованому випуску повітряного потоку від реактивного двигуна через спеціальні отвори у різних частинах обшивки літака. Інший метод активного управління обтічним потоком – застосування електричних розрядів, які точково миттєво нагрівають повітря біля поверхні літака, викликаючи його нагрівання та зміну лобового опору та підйомної сили корпусу літального апарату.
Aurora Flight Sciences працює над технологією разом із Університетом Арізони. Фінансування перших фаз розробки експериментального надманевреного літака X-Plane взяло він Управління перспективних дослідницьких проектів Міністерства оборони США (DARPA).
За планом компанії Aurora Flight Sciences, після першої фази розробки розпочнеться другий етап – детальні інженерно-конструкторські роботи щодо створення повномасштабного прототипу з розмахом крила близько 9 метрів. Наступний крок програми, запланований на 2025 рік, включатиме випробування прототипу на швидкості до 0,7 Маха (близько 865 км/год). В рамках CRANE створено два концепти X-Plane, загальна конструкція яких проходить випробування в аеродинамічній трубі.