Китайські вчені досягли неймовірного прориву у науці, створивши найсильніший резистивний магніт у світі з магнітним полем у 42,02 Тесла. Це поле більш ніж у 800 тисяч разів потужніше за те, яке створює Земля.
Цей магніт виготовлений з металевого дроту і має широкий спектр застосування у дослідженнях по всьому світу. Досягнення було здійснено командою з Лабораторії високих магнітних полів Китайської академії наук (CHMFL), яка вже у 2022 році представила найпотужніший гібридний магніт на 45,22 Тесла. Це нове відкриття стало результатом майже чотирьох років зусиль вчених та інженерів, які вдосконалили конструкцію магніту й оптимізували процес його виготовлення.
За інформацією CHMFL, новий рекорд встановлено при потужності 32,3 МВт, перевершивши попередній рекорд 41,4 Тесла, встановлений Національною лабораторією високих магнітних полів США у 2017 році. Йоахім Восніц, фізик з Дрезденської лабораторії, наголосив, що новий магніт закладає основи для розробки більш потужних магнітів, які можуть вивести на новий рівень дослідження фізичних законів.
Магніти високих полів є важливими для вивчення прихованих властивостей сучасних матеріалів, таких як надпровідники, які здатні проводити електричний струм без втрат енергії. Високі магнітні поля відкривають нові можливості для вивчення фізичних явищ та маніпуляцій з матерій, що забезпечує глибше розуміння фізики конденсованих середовищ.
Гуанлі Куанг, фахівець з високих магнітних полів у SHMFF, зазначив, що команда витратила роки на вдосконалення магніту, і це досягнення не було простим. Хоча резистивні магніти, на відміну від нових гібридних або надпровідних, здатні підтримувати високі магнітні поля триваліше, їхнє енергоспоживання залишається суттєвим недоліком. Для досягнення рекорду магніт SHMFF споживав 32,3 мегавата електроенергії, що вимагає серйозних ресурсів.
Проблема енергоспоживання підштовхує вчених до розробки нових, більш ефективних магнітів. У 2019 році дослідники NHMFL створили надпровідний магніт, що ненадовго досяг 45,5 Тесла. Наразі команда SHMFF працює над гібридним магнітом на 55 Тесла.