Підрозділ Ericsson ConsumerLab опублікував результати нового дослідження, яке проводиться вже дев’ять років поспіль, присвячене десятці основних споживчих трендів.
Темою дослідження став інтернет чуттів — це економіка послуг, що надаються із застосуванням цифрових датчиків і залучають усі органи чуття: зір, слух, смак, нюх і дотик.
Згідно з дослідженням, у 2030 році електронним пристроям серйозну конкуренцію становитимуть послуги з використанням сенсорів, які стануть майже невід’ємними елементами фізичної реальності.
Коротко про перелік 10 споживчих трендів 2030 року «Інтернету почуттів»:
Навігація силою думки
Потрібний маршрут можна буде побачити в VR-окулярах, просто подумавши про місце призначення — у це вірять у середньому 59 % користувачів. Крім того, 54 % людей вважають, що AR-окуляри також показуватимуть їм інформацію про людей, з якими вони зустрічаються, наприклад, їх імена або місця, де вони зустрічалися раніше — більше не буде незручних ситуацій, коли забуваєш, звідки ти знаєш цю людину.
Ідеальна імітація голосу
67 % користувачів вважають, що зможуть за допомогою мікрофона імітувати чужий голос настільки достовірно, що введуть в оману навіть членів сімʼї. 7 із 10 опитаних також очікують, що матимуть навушники, які автоматично та бездоганно перекладають мови. З такими навушниками можна зателефонувати будь-кому у світі та звучати так само, як вони самі. Респонденти також вірять, що зможуть обирати, як саме звучатиме хтось інший.
Будь-який смак на ваш смак (та бажання)
Зʼявляться цифрові пристрої, які поліпшують смак їжі — будь-яка страва нагадуватиме вашу улюблену. На це сподіваються в середньому 44 % опитаних. Вони також прогнозують можливість поліпшення спогадів за допомогою цифрового смаку: аби відчути смак тих самих вареників Тітки Наталі, достатньо буде лише глянути на старі фотографії із сімейного застілля. 4 з 10 очікують і революцію в онлайн-покупках, де ми отримаємо можливість дегустувати зразки в цифровому вигляді.
Цифрові аромати
Приблизно 6 з 10 користувачів розраховують на цифрову можливість перебувати за містом і вдихати характерні запахи сільського життя, не виходячи з квартири. А 56 % очікують, що зможуть цифровим чином смакувати всі запахи у фільмах, які вони переглядають (спроби увімкнути аромат під час перегляду фільмів намагалися ще на початку 1960-х, можливо в цей раз усе вийде).
Відчуття без кордонів
63 % респондентів чекають появи смартфонів, екрани яких набуватимуть форми цифрових кнопок і передаватимуть відчуття від їх натискання. Споживачі також очікують, що «цифровий дотик» буде виходити далеко за межі екрану смартфону: 6 з 10 думають, що за допомогою спеціальних браслетів, які стимулюватимуть нервові закінчення, можна буде відчути будь-який об’єкт на дотик (навіть шкіру іншої людини).
Злиття світів
Згідно з оцінкою 7 з 10 опитаних, світ ігор на базі технологій VR не відрізнятиметься від фізичної реальності до 2030 року. Очікується, що AR-окуляри розміщатимуть діджітал-об’єкти будь-де в реальному світі; 56 % очікують, що технологія дозволяє їм бачити крізь стіни й будинки.
Тільки правда й нічого крім неї
Ера фейкових новин закінчиться — половина опитаних вважає, що до 2030 року новинні агентства будуть ретельно перевіряти факти. 4 з 10 опитаних також вірять, що соціальні мережі даватимуть гарантії на те, що в них немає ботів.
Споживання без страху за особисті дані
Половина респондентів вважає, що вони втратили контроль над своїми персональними даними — люди сподіваються на вирішення проблеми, яка дозволить без побоювань користуватися послугами на основі особистої інформації. У глобальну цифрову вірять 64 % споживачів, водночас 21 % інших так вважають.
Інтернет на користь екології
Завдяки можливостями інтернету почуттів суспільство буде більш відповідально ставитися до екології — так вважають 6 з 10 опитаних у ц Також передбачається, що інтернет почуттів послужить стимулом для створення нових моделей для поїздок, у тому числі й на роботу. При цьому 55 % з них передбачають дистанційну охорону здоров’я, освіту й роботу.
Шопінг із почуттями
45 % користувачів вважають, що торговельні майданчики запропонують можливість використовувати всі пʼять органів чуттів у процесі шопінгу в інтернеті.
Вибірка складається щонайменше з 500 респондентів із кожного міста, віком 15–69 років, які в даний час є або постійними користувачами доповненої реальності (AR), віртуальної реальності (VR), або віртуальні помічники або ті, хто мають намір використовувати ці технології в майбутньому.