Після кодування супутникового сигналу українськими медіагрупи 28 січня 2020 року вагома частина наших співвітчизників віддали перевагу безкоштовному телебаченню. Про це свідчать попередні дані тритижневого періоду.
У супутникових ТВ-провайдерів – зимові “жнива”
Спочатку всі чотири медіагрупи мали намір закодувати частину своїх телеканалів для безкоштовних “тарілок” 20 січня. 1+1 media, StarLightMedia, Inter Media Group і “Медіа Група Україна” вирішили відкласти кодування на вісім днів. Виявилося, що наші телеглядачі не готові, хоча їх і попереджали ще з літа минулого року.
У двох офіційних супутникових телепровайдерів, Viasat та Xtra TV, почалися настільки врожайні дні, що їхні телефонні лінії “перегрілися”. Перша із зазначених компаній навіть повідомила 15 січня, що отримує від схвильованих українців до 20 тис. дзвінків в день. Це в сотні разів більше, ніж надходило на “гарячу лінію” в звичайні періоди. У регіонах до майстрів по налаштуванню супутникового прийому вишиковувалися довгі черги охочих.
Однак поки обидва провайдера не розкрили, скільки ж вони підключили в результаті кодування. У компанії Viasat повідомили, що кількість підключень до послуги супутникового телебачення збільшилася в рази. Особливо великий попит був в перші тижні після 28 січня.
“Зараз, з огляду на те, що з моменту кодування пройшло близько трьох тижнів, рівень підключень залишається стабільним, відхилення від планових показників знаходиться на рівні 15%” , – підкреслили в прес-службі провайдера супутникового ТБ, “спорідненого” з 1 + 1 media.
В Viasat відзначили, що значна частина абонентів, до кодування користувалася супутником, все ще знаходиться в процесі вибору способу перегляду платних каналів. Про це свідчать численні запити в точках продажів і в колл-центрі. Тому говорити про результати ще рано, заявили в компанії, абонбаза якої перевищила 200 тис. В Xtra TV на момент публікації матеріалу на запит редакції не відповіла.
Ефірне цифрове ТБ стало популярнішим
Керівник департаменту прикладних досліджень StarLightMedia Орест Білоскурський розповів про значне збільшення числа глядачів ефірного цифрового телебачення (Т2). До кабельних ТБ-мереж підключилося мізерно мало – менше 1% домогосподарств.
“Поки домінує міграція на Т2, але від цього виду телеперегляду не сильно відстає OTT/IPTV. Далі, при насиченні сегмента Т2, в лідери вийде саме OTT/IPTV “, – підкреслив він в коментарі. При цьому зазначивши, що для повної картини потрібно дочекатися статистики від провайдерів супутникового телебачення за підсумками лютого.
Після 28 січня 2020 го близько 15% домогосподарств (близько 572 тис.) Вибрали як новий додатковий вид телеперегляду ще і Т2. Але, зазначив експерт, супутник все одно залишився в лідерах, тому що серед тих, хто підключив собі ефірне ТБ, частка телеперегляду склала лише 10%. Інтернет-телебачення вибрали майже 118 тис. домогосподарств, свідчать дані StarLightMedia.
За оцінками медіаексперта Олександра Глущенка, в січні-лютому левова частка мігруючої телеаудиторії дісталася Т2. “У зонах впевненого прийому споживачі вибрали саме цифрове ефірне ТБ. Причина банальна – відсутність абонентської плати“, – пояснив він.
Якийсь час в таких домогосподарствах будуть використовуватися паралельно два приймача, ефірний і супутниковий. “Переможе пульт, який буде давати доступ до звичного лінійного контенту“, – припустив медіаексперт.
Він зазначив одна безсумнівна перевага Т2 – споживач, відмовившись від супутникової технології прийому, автоматично випадає зі сфери впливу російських відкритих телеканалів. Але є і мінус – в більшості випадків старе обладнання не підходить. “По грошах може вийти, як пристойний термін перегляду платного провайдера, і не потрібно городити антенно-фідерне господарство”, – підкреслив Олександр Глущенко.
Куди ще перейдуть українські телеглядачі
Період міграції споживачів супутникового сигналу в різні технології – це не швидкий процес. Він займе як мінімум рік, припустив медіаексперт. Олександр Глущенко зазначив, що тільки до 2021 року можна буде отримати повноцінну статистику і оцінити ситуацію, куди і скільки пішло телеглядачів і яка технологія перемогла в їх домогосподарстві.
“Старт нового сезону на провідних телевізійних телеканалах країни активізує перехід глядачів на інші типи прийому “, – підкреслив Орест Білоскурський.
Таким чином, міграція і вибір нового способу телеперегляду серед українських глядачів далеко не закінчені. І цей процес може принести ще чимало сюрпризів як учасникам ринку, так і спостерігачам.