Компанія Google повідомила розробникам про те, що впроваджує нові засоби захисту для користувачів Android, що відмовились від рекламного ідентифікатора пристрою (Advertising ID), що дозволяє компаніям відстежувати їх дії в різних додатках.
Інформація про дії таких користувачів буде заблокована для компаній. Якщо розробники спробують отримати доступ до ідентифікатора того, хто відмовився від стеження, вони отримають «рядок нулів», а не корисну інформацію.
Користувачі вже можуть обмежити відстеження себе за допомогою реклами і скинути рекламний ідентифікатор, але у розробників поки є способи обійти обмеження.
Новий інструмент повинен з’явитися в кінці цього року, говориться в листі Google. Чи вийде він синхронно з Android 12, невідомо.
Раніше Apple обмежила можливість стежити за користувачами в iOS 14. Тепер додатки отримують доступ не до всіх файлів користувача, а тільки до обраних. Геолокація ж вказується не точна, а приблизна.
Google тоді звинуватили в нехтуванні конфіденційністю, а зміна політики щодо Advertising ID – відповідь на апдейт Apple.
Втім, в цьому можуть бути і мінуси. Експерт з кібербезпеки Джекі Сін сказав FT, що є побоювання, що Google і Apple отримають непропорційно велику владу над даними користувачів.
В цілому у них може виявитися більше прав на використання особистих даних користувачів, цей крок може бути швидше компромісом, ніж абсолютною перемогою для користувачів.