Собівартість літійних акумуляторних батарей, за даними Benchmark Mineral Intelligence, знизилася в серпні на 10% до $98,2 за кВт/год, що формально дозволяє виробникам електромобілів пропонувати машини, які можна порівняти за ціною з аналогами на основі ДВЗ. Подібне зниження цін на батареї спостерігається вперше за два роки. Про це пише AMPERCAR.com.
Як відомо, вартість електромобіля до 40 % може становити тягова батарея, тому динаміка цін на сировину для виготовлення акумуляторів істотно впливає на доступність електромобілів в цілому. За словами аналітиків Benchmark Mineral Intelligence, при вартості зберігання 1 кВт/год електроенергії не більше $100 у автовиробників з’являється можливість не тільки пропонувати машини на електротязі за порівняні гроші з автомобілями на ДВЗ, але й отримувати при цьому порівняний прибуток, що важливо для розвитку бізнесу та галузі загалом. Звичайно, таке твердження справедливе лише для машин певних цінових діапазонів, оскільки для електромобілів початкового рівня воно набуде актуальності набагато пізніше.
Десять років тому середня вартість зберігання 1 кВт/год електроенергії в тягових батареях електромобілів сягала $668. До березня 2022 року вона досягла $146,4, а до серпня поточного року опустилася від цього рівня ще на третину. На думку аналітиків TrendForce, поступово зниження цін на цьому ринку спостерігатиметься як мінімум до кінця поточного року.
Цього року зниженню цін на тягові акумулятори багато в чому сприяла динаміка цін на сировину. З початку року вартість літію опустилася більш ніж на 50%, нікель та кобальт теж значно впали у ціні. З іншого боку, попит електромобілі зростає не так активно, як розраховували виробники. У США, наприклад, виробники станом на червень мали складські запаси готових електромобілів на 100 днів, що більш ніж утричі перевищує торішній показник.
У серпні геологам вдалося виявити на кордоні штатів Орегон і Невада велике родовище сполук літію — до 40 млн т, за попередніми оцінками, що робить його найбільшим із розвіданих у світі. Тільки запасів літію в одному цьому родовищі вистачить, щоб забезпечити промисловість літієвими акумуляторами протягом кількох десятиліть. Ілон Маск (Elon Musk) не раз зазначав, що літій досить поширений на нашій планеті, і проблемою електромобільної галузі є не дефіцит запасів сировини як такої, а нестача потужностей з її переробки. У міру розширення цього напряму діяльності повинні ставати доступнішими і літієві батареї загалом, що вже й спостерігається експертами.